همه چیز در مورد یراق آلات پنجره‌ دوجداره UPVC

آخرین تاریخ به روز رسانی : 24 آبان 1401

یراق آلات طیف وسیعی از اجزای پنجره‌ های دوجداره UPVC را حین بازسازی پنجره‌ های قدیمی شامل می شود. و دوام و کیفیت پنجره‌ های دوجداره به نوع یراق آلاتی که در آن‌ها استفاده می‌شود بستگی دارد. از این رو باید در مورد انتخاب یراق آلات مصرفی به جنس و کیفیت آن‌ها توجه ویژه‌ای شود تا هنگام متصل شدن به پروفیل و پیچ شدن به گالوانیزه مشکلاتی نظیر شکستگی و … را به همراه نداشته باشد.

البته با مراجعه به نمایندگی‌های معتبر از برند‌های شناخته شده یراق آلاتی با کیفیت و با دوام به شما پیشنهاد می‌شود که بسته به سلیقه می‌توانید از یراق آلات موجود در این نمایندگی‌ها در پنجره دوجداره UPVC خود استفاده کنید.

یراق پنجره دوجداره

انواع مختلف یراق آلات پنجره‌ های دوجداره : 

  • یراق پنجره های تک حالته
  • یراق پنجره های دو حالته
  • یراق بازشوهای کشویی
  • یراق پنجره های فولکس واگنی
  • یراق درب و پنجره های سرویس بهداشتی

یراق آلات بازشو‌های تک حالته:

در این نوع پروفیل پنجره‌های دوجداره که به صورت تک حالته هستند باز و بسته شدن پنجره به صورت 90 درجه بوده و زمانی که پنجره‌ها بسته می‌شوند. اسپانیولت درسه نقطه قفل شده و با فشاری که بر نوار درزگیر اعمال می‌شود، تمامی منافذ رو پوشش داده و به نوعی می‌توان نتیجه گرفت که یراق آلات مناسب می‌تواند در عایق بودن پنجره‌ ها نیز تاثیر داشته باشد.

یراق آلات بازشو‌های دو حالته:

پنجره‌ های دوجداره UPVC دو حالته، به دو شیوه عمودی و افقی باز و بسته می‌شوند. در پروفیل تک حالته همانطور که به آن اشاره‌ای کوتاه داشتیم باز و بسته شدن به صورت 90 درجه انجام خواهد شد و در صورت وجود پرده برای گیر نکردن و آسیب نرسیدن به پرده‌ها و در عین حال گردش هوا از دومین حالت بازشو این نوع پنجر‌ها می‌توان بهره برد .

یراق آلات بازشوهای کشویی:

با توجه به یراق آلاتی که در پنجره‌ های دوجداره کشویی استفاده می‌شود به شما این امکان داده می‌شود تا از اشغال کمتر فضا هنگام باز و بسته شدن پنجره‌های باز شو بهره مند شوید. اما این نوع پنجره‌ها در قیاس با مدل‌ها دیگر از نظر جلوگیری از ورود گرد و خاک و هدر رفتن انرژی عملکردی ضعیف‌تر دارند. در واقع این نوع پنجره‌ها با توجه به مزیت مهمی که دارند (آشغال نکردن فضا و محیط پیرامون پنجره) مشکل بزرگی که به آن اشاره کردیم را به دنبال خواهند داشت.

بازشو فولکس واگنی:

در واقع یراق الاتی که در این نوع پنجره‌ها استفاده می‌شود به شما این امکان را می‌دهد که ضمن عایق بندی قوی‌تر نسبت به بازشو کشویی از ویژگی‌های پنجره دو حالته نیز بهره مند شوید. این مدل که در فرایند بازسازی پنجره‌های قدیمی و جایگزین کردن پنجره‌های دوجداره upvc از محبوبیت خوبی برخوردار است، بر روی پروفیل‌های معمولی قابل اجرا بوده و همانطور که اشاره کردیم از عایق بندی خوبی نیز برخوردار می‌باشد.

جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با پنجره های فولکس واگنی به این بخش مراجعه نمایید.

یراق آلات پنجره‌ های دوجداره سرویس بهداشتی و حمام:

پنجره‌های دوجداره به کار رفته در سرویس بهداشتی و حمام تنها از بالا و با زاویه 30 درجه باز و بسته می‌شوند و با توجه به شرایط محیطی و تعداد دفعات باز و بسته شدن این نوع پنجره‌ها، یراق آلاتی که در آن‌ها استفاده می‌شود باید از کیفیت و دوام خوبی برخوردار باشد تا عمر بالای محصول را تضمین کند. البته ناگفته نماند عمر و کیفیت را در نهایت شیوه نصب مشخص می‌کند اگر علاوه بر یراق آلات با کیفیت نصب این نوع پنجره‌ها طبق اصول انجام شود عمر و کیفیت پنجره‌ها تضمین می‌شود.

سایر یراق آلات پنجره‌ های دوجداره

همانطور که اشاره کوتاهی داشتیم یراق آلات نقش اساسی و کلیدی در طول عمر مفید پنجره‌های دوجداره دارد. کسانی که قصد بازسازی پنجره‌ های قدیمی خود و جایگزین کردن این نوع پنجره‌های دوجداره را دارند علاوه بر توجه به نوع پروفیل، گالوانیزه استفاده شده در آن و …. باید به یراق آلات مصرفی در پنجره و طریقه نصب آن نیز توجه ویژه داشت. در ادامه به یراق آلاتی که به نوعی اجزای اصلی پنجره‌های دوجداره upvc محسوب می‌شوند خواهیم پرداخت.

· اسپانیولت:

اسپانیولت یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اجزای پنجره‌های دوجداره محسوب می شود. و در صورت عدم استفاده از آلیاژ مناسب در ساخت اسپانیولت، فشار بر روی دستگیره‌ها بیشتر شده چرخدنده‌ها آسیب دیده و در نهایت پنجره از کار می‌افتد. به طور معمول جنس‌هایی که در بازار هستند یا ترک بوده و یا آلمانی که ما آلمانی را پیشنهاد می‌دهیم زیرا اسپانیولت‌های آلمانی که در پنجره‌ های دوجداره به کار می‌رود دو زبانه بوده و به همین علت از امنیت و کیفیت بهتری نسبت به رقیب ترک خود برخوردار است.

دستگیره:

یکی دیگر از اجزای مهم پنجره‌های دوجداره دستگیره است. در انتخاب دستگیره نیز باید به نکاتی توجه داشت تا از هرز شدن و از کار افتادن آن هنگام بازسازی پنجره‌ های قدیمی تا حد قابل توجهی جلوگیری شود.

  • اولین نکته‌ای که باید آن را در نظر داشته باشید طول اهرم دستگیره است. هرچقدر اهرم بلند‌تر باشد فشار کمتری به اسپانیولت وارد می‌شود.
  • نکته دیگر صفحه‌ی اصلی دستگیره می‌باشد، صفحه اصلی نباید از ضخامت و جنس نامرغوب باشد. نقطه‌ی اتصال دستگیره به صفحه‌ی اصلی نیز باید محکم باشد و توسط دستگاه‌های مخصوص انجام شود تا اهرم نرم و بدون مشکل حرکت کند. در صورتی که استاندارد‌هایی که به آنها اشاره شد رعایت نشود ممکن است دستگیره بشکند و از کار بیافتد.
  • نکته دیگر هم در رابطه با پیچ‌های چهار طرف دستگیره پنجره‌ های دوجداره upvc می‌باشد اگر از جنس و آلیاژ با کیفیت ساخته نشده باشد می‌تواند شما را با مشکلاتی نظیر هرز شدن دستگیره‌ها مواجه کند. از طرفی باید به آلیاژ به کار رفته و کیفیت فنر‌ها نیز توجه داشت زیرا باید تحمل تغییر حالت تا 90 درجه را داشته باشد و تغییر فرم و شکل ندهد.
  • زوار‌های دستگیره‌ها نیز که پیچ‌ها در آن قرار میگیرد نیز باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد و بتواند فشار را به خوبی تحمل کند و بعد از اتمام کار نیز باید از روکش‌های مخصوص برای پوشاندن و مخفی کردن آنها استفاده شود تا کار نهایی ظاهری شکیل داشته باشد.شما را به مطالعه مقاله انواع دستگیره پنجره دوجداره دعوت میکنیم.

سیلندر:

در انتخاب سیلندر مناسب باید چند نکته را در نظر داشت اولین نکته نوع پروفیل مصرفی است، نوع سیلندر و آکس باید طبق پروفیل مصرفی تعیین شود . نکته امنیتی در رابطه با سیلندر هنگام خارج کردن کلید است، زمانی که کلید از سیلندر خارج می‌شود باید اهرم مرکزی نیز قفل شود تا زمان سرقت، هنگامی که درب یا پنجره قفل است امکان خارج شدن سیلندر وجود نداشته باشد، در نظر داشتن و توجه به این نکته می‌تواند درصد امنیت درب و پنجره دوجداره upvc را تا حد بالایی افزایش دهد.

زبانه و لولا:

زبانه یکی دیگر از اجزای پنجره‌ های دوجداره در فرایند بازسازی بوده و نکته‌ای که در رابطه با آن وجود دارد کوچک یا بزرگ بودن آن است، باید به نحوی انتخاب و نصب شود تا در صورت باز یا بسته شدن حداقل فشار بر لولا اعمال شود.

لولایی که در پنجره دوجداره upvc به کار می‌رود نیز باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده، حداقل 10 سانتی متر طول و 100 گرم وزن داشته باشد تا بتواند وزن پنجره را تحمل کند تا هنگام باز و بسته شدن مشکل ایجاد نشود در واقع اگر لولا از جنس مناسب و کیفیت خوبی برخوردار نباشد هنگام باز بسته شدن با بد بسته شدن یا حتی بسته نشدن مواجه شوید، این امر ممکن است در عایق بندی و سایر اجزا نیز مشکلاتی را به وجود بیاورد از این رو لولا نیز یکی از اجزای کلیدی محسوب می‌شود.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
5/5 - (7 امتیاز)
5 دیدگاه در “همه چیز در مورد یراق آلات پنجره‌ دوجداره UPVC
  • 23 تیر 1399 at 12:13 ب.ظ
    Permalink

    سلام ممنون از خدماتتون

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 10:23 ق.ظ
    Permalink

    آلمانی هست الان؟

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 10:54 ق.ظ
    Permalink

    با سلام من حدود 2 سالی هست که با مجموعه شما آشنا شدم و خرید انجام دادم- خواستم بگم کارتون حرف نداره
    همونطوری که توی قرارداد بود برای منم انجام دادید.
    یراق آلات ترک و درجه یک
    ممنون از مجموعه

    Reply
  • 7 مرداد 1399 at 8:54 ق.ظ
    Permalink

    slm vaqt bekheir- ma khonamono darim bazsazi mikunim- be nazare shoma kodom profile bhtare va qeymat monaseb dare?

    Reply
    • 8 مرداد 1399 at 7:48 ق.ظ
      Permalink

      سلام وقتتون بخیر پروفیل ویتانوا هم از نظر کیفیتی هم قیمتی بهترین انتخاب میباشد

      Reply
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *