پنجره دوجداره تک حالته

آخرین تاریخ به روز رسانی : 8 بهمن 1402

امروزه پنجره های UPVC با بازشوهای متنوعی در بازار به مصرف کننده عرضه می شود. این امر سبب شده تا این پنجره ها بتوانند رضایت همه ی افراد با هر نیاز و سلیقه ای که دارند را جلب کنند و این پنجره ها را جایگزین پنجره های قدیمی خود نمایند. یکی از متداول ترین و پرکاربردترین نوع پنجره ها، پنجره دوجداره لولایی با بازشو تک حالته است.

هر سوالی دارید از کارشناسان تارادیس بپرسید...
تماس با ما ۲۲۰۹۵۲۹۸-۹ (۰۲۱)

این نوع پنجره از ساده ترین نوع هستند که با بازشو روی محور افقی (روی لولای قسمت محور عمودی بازشو). امکان باز شدن پنجره تا زاویه 180 درجه را برای مصرف کننده فراهم می کند. (همان پنجره ها با بازشویی که می شناسیم.) جهت نصب پنجره های دوجداره در انواع مختلف می توانید با کارشناسان و نصابان حرفه ای تارادیس تماس حاصل فرمائید.

مزایا و معایب پنجره دوجداره لولایی تک حالته

مزایای پنجره دوجداره تک حالته

علاوه بر مزایای کلی پروفیل های UPVC، پنجره لولایی تک حالته UPVC ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد :

  • بازشوی آن ها آسان است
  • ارائه نور، تهویه و دید مناسب به دلیل بازشوی 180 درجه
  • قیمت مناسب نسبت به سایر مدل های پنجره دوجداره
  • امکان جابجایی و تغییر جهت بازشو
  • ظاهری زیبا و ساده
  • سهولت در تنظیم و تعویض یراق آلات و لولاها
  • عایق بندی قابل قبول در برابر صوت و حرارت

معایب پنجره یو پی وی سی تک حالته

  • محدودیت نصب در فضا هایی که امکان باز شدن لنگه وجود نداشته باشد. (مانند بازشو جلو ی سینک و روشویی)
  • اتلاف انرژی و هدر رفت حرارت از داخل به خارج ساختمان به نسبت بازشو های دو حالته
  • درصورت نصب پرده امکان محدودیت در باز و بسته شدن لنگه وجود دارد.
  • ریگلاژ دشوار تر به نسبت بازشو های دو حالته.

مطلب پیشنهادی: بررسی کامل پنجره های دوجداره دو حالته

ساختار و مکانیزم پنجره UPVC تک حالته

لولا را می توانیم به عنوان مهم ترین یراق آلات در پنجره های دوجداره تک حالته معرفی کنیم. در پنجره های دوجداره تک حالته، لولا با اتصال به لنگه و قاب، به لنگه این امکان را می دهد تا با تنظیمات بازشو از راست به چپ و یا بالعکس حرکت کند و پنجره باز و بسته شود. توجه داشته باشید لولا انواع مختلفی دارد، که می توانیم به لولاهای ثابت یا معمولی ، لولا های تنظیمی یا قابل رگلاژ اشاره کنیم.

ما در شرکت تارادیس حتی برای پروفیل های ضعیف تر از لولای ریگلاژی جهت مونتاژ بازشو استفاده می نماییم. توجه داشته باشید تحت هیچ شرایطی لولای ثابت قابل اتکا و استفاده نمی باشد.

به طور معمول پنجره های دوجداره تک حالته دارای یک یا دو لنگه است. که بنا به ابعاد و سبک کار و همچنین بر حسب سلیقه مشتریان قابل تغییر است.

قطعات تشکیل دهنده یراق آلات پنجره

مطلب پیشنهادی: بهترین برند یراق پنجره دوجداره

پنجره یو پی وی سی تک حالته

اسپانیولت (یراق قفل کن)

اسپانیولت به منظور قفل کردن و آب بندی لنگه در پنجره ها استفاده می شود. هنگام چرخاندن دستگیره به سمت پایین، قفلی های روی اسپانیولت به پشت قطعه ای به نام جلو قفلی رفته و لنگه بازشو را روی لاستیک فریم فشرده می کند. طراحی قفلی ها و جلو قفلی ها، معمولا از جنس زاماک می باشند. به گونه ایست که باعث کیپ شدن لاستیک لنگه بازشو و فریم روی هم می شوند.

لولای پنجره

تمامی وزن لنگه بازشو بر روی لولا می باشد. از این رو دقت در انتخاب جنس و نوع آن بسیار مهم است. لولای معمولی و لولای قابل ریگلاژ دو نوع قابل عرضه در بازار برای پنجره های دوجداره تک حالته می باشد.

ما در مجموعه تارادیس فقط و فقط از لولای ریگلاژی، آن هم از جنس پریمیوم (وزن بالا) استفاده می نماییم.

مقابل قفلی

مقابل قفلی در برابر قفلی های اسپانیولت قرار می گیرد. و باعث بسته شدن و آب بندی لنگه بازشو با فریم در پنجره دوجداره لولایی تک حالته می شود.

دستگیره

دستگیره های مورد استفاده در دو نوع آلومینیومی و پلاستیکی در بازار موجود می باشند. که به طور قطع نوع آلومینیومی آن به مراتب بهتر است. زیرا در مقابل فشار مقاومت نشان داده و نمی شکند.

در تارادیس تمامی دستگیره ها از نوع آلومینیومی گرید A+ درجه یک ترک می باشد.

رگلاژ صحیح پنجره های تک حالته

در رگلاژ این نوع پنجره، باید مواردی همچون شیشه، لولا ها، زاماک پنجره، اسپانولیت، لاستیک و… مورد بررسی قرار بگیرد به درستی تنظیم گردد. رگلاژ شیشه، یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در عملکرد درست پنجره دوجداره می باشد. که در صورت نصب صحیح، نیاز به رگلاژ آن تا حد بالایی کاهش پیدا می کند. عدم رگلاژ یراق آلات باعث به وجود آمدن مشکلاتی همچون موارد مهم زیر خواهد شد.

  • سختی باز و بسته کردن پنجره
  • عدم حرکت روان دستگیره
  • ایجاد فاصله میان لنگه بازشو و فریم،
  • اختلال در تغییر حالت بازشو تجهیزات
  • عملکرد نامطلوب

به منظور تامین کیفیت مطلوب در پنجره و درب دوجداره، در تارادیس در کنار استفاده از متریال و یراق آلات جانبی درجه یک. ضمن رعایت استاندارد های مورد نیاز، روند تولید منطبق بر استاندارد های روز دنیا طی می شود. در پروسه نصب و رگلاژ پنجره های دوجداره آلومینیومی یا یو پی وی سی نیز، این امر توسط نیروی متخصص و به صورت دقیق انجام می پذیرد. در نهایت، در تارادیس جزییات تفاوت ها را می سازند.

پروژه های اجرا شده توسط تارادیس را مشاهده کنید
این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7/5 - (4 امتیاز)

سوالات متداول

  • چرا یکی از پر مصرف ترین نوع پنجره های دوجداره، مدل های لولایی تک حالته است؟
    این نوع پنجره ها به دلیل عایق بندی مناسبی که دارند برای انواع اقلیم ها مناسب هستند. ضمن آنکه به دلیل دارا بودن یک بازشو، مناسب انواع فضاها از جمله آشپزخانه، اتاق خواب و ... نیز می باشند. در صورت ساخت این پنجره ها با پروفیل های اقتصادی، می توان از پنجره های تک حالته برای پروژه های انبوه سازی نیز بصورت مقرون به صرفه بهره برد.
  • بهترین نوع لولا برای پنجره های تک حالته چیست؟
    از انواع لولاهای ثابت یا معمولی می توان برای پنجره های تک حالته استفاده کرد. همچنین لولاهای تنظیمی یا رگلاژی نیز در ابعاد مختلف قابل استفاده می شوند. البته هرچه ابعاد لولاها بزرگتر باشد، مقاومت بیشتری نسبت به وزن پنجره خواهد داشت.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *