درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

آخرین تاریخ به روز رسانی : 26 بهمن 1402

تارادیس تولید کننده انواع درب و پنجره های دوجداره آلومینیومی مدرن

  • خدمات نصب و ارسال در تهران و سراسر کشور
  • دارای شعب فعال در مراکز استان ها
  • ارائه ی بهترین قیمت
  • نمایند رسمی برترین برندها
  • بیش از 15 سال سابقه
قیمت در و پنجره آلومینیومی
هر سوالی دارید از کارشناسان تارادیس بپرسید...
تماس با ما ۲۲۰۹۵۲۹۸-۹ (۰۲۱)

    درخواست مشاوره رایگان

    قطعا همه ما در گذشته نیز با پنجره با پروفیل آلومینیومی آشنایی داشته ایم. اما نسل جدید و لاکچری (پنجره آلومینیومی دوجداره مدرن ) که به عنوان ترمال بریک شناخته می‌شود، مزایای بسیاری دارد. با توجه به تجربیات استفاده از آلومینیوم های قدیمی و رفع معایب آنها امروزه پروفیل های ساخت درب و پنجره های آلومینیومی به مراتب از کیفیت، زیبایی، استحکام، دوام و تنوع بالاتری برخوردار شده و همچنین در روند تولید هم تغییرات بنیادین و اساسی پیدا کرده اند. در ادامه به بررسی این درب و پنجره‌ها می‌پردازیم، با تارادیس همراه باشید.

    هر سوالی دارید از کارشناسان تارادیس بپرسید...
    تماس با ما ۲۲۰۹۵۲۹۸-۹ (۰۲۱)

    مزایای درب و پنجره آلومینیومی مدرن

    • غیر قابل اشتعال در آتش سوزی ها
    • مقاوم در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی و اکسیداسیون
    • قابلیت نصب انواع یراق آلات و تامین بازشوی مورد نظر
    • قابلیت نصب شیشه های چند جداره
    • قابلیت بازیافت و عدم ایجاد آلودگی زیست محیطی
    • نظافت بسیار آسان
    • سهولت و سرعت در نصب
    • امکان تعویض پنجره های قدیمی (آهنی، چوبی و …) با درب و پنجره های آلومینیومی
    • کاهش آلودگی صوتی
    • کاهش هزینه مصرف انرژی جهت تامین حرارت و برودت مورد نیاز
    • عدم نیاز به رنگ کاری و سرویسهای مکرر جهت نگهداری
    • عاق در برابر نفوذ گرد و غبار به دلیل استفاده از لاستیکهای درزبندی با طراحی خاص
    • مقاومت در برابر نفوذ آب باران به دلیل استفاده از لاستیک های درزبندی متنوع و خاص
    • عدم تغییر رنگ و حالت در برابر تابش اشعه خورشید
    • دوام و استحکام بسیار بالا
    • و . . .

    در و پنجره آلومینیومی لاکچری

    پروفیل درب و پنجره ترمال بریک

    به طور کلی پروفیل درب و پنجره های آلومینیومی شکل پذیر، نقره ای رنگ، با دوام و زد زنگ به شمار می رود. از این رو بهترین و یکی از مناسب ترین نوع فلز هایی به شمار می رود که در صنعت درب و پنجره دوجداره از آن استفاده می شود.

    در ابتدا بیلت آلومینیوم را تحت فشار و در دمایی مشخص قرار خواهند داد. بعد از رسیدن به دمای مورد نظر آن را در داخل قالب های مخصوصی حرکت می دهند تا فرم و شکل دلخواه را به خود بگیرد. این اولین قدم برای تهیه و ساخت یک پروفیل پنجره دوجداره آلومینیومی به شما می رود.

    درب پنجره دوجداره آلومینیومی مدرن جدید

    درب و پنجره آلومینیومی خوبه ؟

    برای پاسخ به این سوال بایستی کمی دقیق تر ویژگی های این پنجره ها را در نظر می گیریم. نقاط ضعف و قوت آن را پر رنگ کرده آنها را با پنجره های دوجداره یو پی وی سی مقایسه می کنیم.

    بررسی تخصصی ویژگی ها

    سبک بودن و مقاومت خوب پروفیل های آلومینیومی باعث شده است که رفته رفته در صنایع مختلف جای فلز آهن را پر کند. در صنعت درب و پنجره دوجداره نیز به همین علت مخصوصاً شکل پذیری و فرم گرفتن بی نظیر این نوع فلز از آن استفاده های فراوانی می شود. اما یکی از معایبی که آلومینیوم دراد و می تواند در انتخاب و استفاده بسیاری از افرادی که قصد تعویض پنجره های قدیمی خود را دارند تاثیر بگذارد/، رسانا بودن آن می باشد.

    به دلیل این رسانانیی، انتقال گرما و سرما از سطح پنجره افزایش می یابد. اما برای این مشکل نیز راه حل هایی اتخاذ شده است و با اضافه کردن یکسری امکانات و اصلاحات در این نوع پروفیل ها، عایق دمایی و صدایی این پروفیل ها به طور کامل تقویت شده است.

    تولید کننده پنجره آلومینیومی دوجداره

    درب و پنجره آلومینیومی غیر قابل اشتعال هستند !

    مزیت دیگری که این نوع پروفیل ها داشته و آن را از پروفیل های UPVC متمایز می سازد غیر قابل اشتعال بودن آن می‌باشد. این نکته را باید جزو یکی از مزیت های مهم یک پروفیل به حساب آورد. چرا که می توان از آن با ایمنی بسیار بالاتر در آشپزخانه ها و به صورت کلی مکان هایی که احتمال آتشسوزی در آن وجود دارد استفاده کرد.

    پروفیل های آلومینیومی قابلیت های دیگری نظیر قرار دادن شیشه چند جداره را نیز دارند. این امر نیز یکی دیگر از مزیت ها یا بهتر بگوییم امتیاز هایی به شمار می رود که می تواند کاربری آن را نسبت به سایر پروفیل ها نظیر UPVC نزدیک تر کند. همچنین از دیگر مزیت هایی که جا دارد در رابطه با پروفیل های پنجره دوجداره آلومینیومی به آن اشاره کنیم می توان به تنوع رنگی که در اختیار مشتری قرار میگرد اشاره کرد.

    یکی دیگر از مزایای این پروفیل ها وزن بسیار پایین تر و قابلیت بازیافت بودن آنها است !

    درب پنجره دوجداره آلومینیومی

    آلومینیوم ترمال بریک یکی از بهترین، لوکس ترین و مقاوم ترین نوع پنجره به کار رفته در صنعت ساختمان می باشد. واژه ترمال بریک به معنی شکست حرارتی می باشد و مطابق نام خود نیز از انتقال حرارت جلوگیری می کند.

    ترمال بریک در پنجره آلومینیومی، به معنی استفاده از لایه‌ ای به خصوص در میانه دیواره های پروفیل آلومینیوم می باشد. این لایه از اتلاف انرژی در پنجره‌ دوجداره آلومینیومی ترمال بریک جلوگیری به عمل می آورد. در این مقاله از تارادیس که تولید کننده پنجره های دوجداره ی آلومینیومی و UPVC است، به بررسی تخصصی پروفیل های ترمال بریک خواهیم پرداخت.

    هر سوالی دارید از کارشناسان تارادیس بپرسید...
    تماس با ما ۲۲۰۹۵۲۹۸-۹ (۰۲۱)

    نمونه کار درب و پنجره تارادیس

    پروفیل های آلومینیومی ترمال بریک

    با توجه به اینکه به دلیل خاصیت رسانایی فلز آلومینیوم، استفاده از پنجره با این نوع پروفیل، ایزولاسیون صد در صدی جهت صرفه جویی در صوت و حرارت را به مصرف کننده نخواهد داد، شرکت های تولید کننده پروفیل به فکر رفع این نقصان افتادند. نتیجه آن نیز خلق پروفیل های آلومینیومی ترمال بریک بوده است.

    تسمه یا تیغه های پلی آمید

    در پروفیل های ترمال بریک، ما بین دو لایه آلومینیوم (بین پروفیل بازشو و قاب آلومینیوم)، تیغه جداکننده ای از جنس پلی آمید، قرار می گیرد. تسمه یا تیغه های پلی آمید از تبادل حرارتی بین بخش بیرونی پنجره دو جداره آلومینیومی و بخش داخلی آن جلوگیری کرده، آن را به عایقی قوی تبدیل می نماید.

    استفاده از لایه های پلی آمید، اتلاف انرژی در پنجره یک ساختمان را از 24% به کمتر از 3% کاهش خواهد داد.

    در حقیقت لایه ی پلی آمید، علاوه بر حرارت، مانع از انتقال صوت نیز بین دو جداره ی بیرونی و درونی آلومینیوم می گردد. در نتیجه آلومینیوم ترمال بریک را می توان به عنوان نمونه ای بارز از پنجره های عایق صوتی و حرارتی در ساختمان ها معرفی کرد.

    مزایای استفاده از لاستیک‌ پلی آمید

    پلی آمید ماده ای لاستیکی شکل است که خواص مکانیکی خود را تحت شرایط سخت مانند حرارت های بالا، مواجهه با مواد شیمیایی، رطوبت و یا اشعه UV نیز کاملا حفظ می نماید. با توجه به خواص عایق صوتی و حرارتی این ماده، هرچه ضخامت آن در پنجره بیشتر باشد، آن پنجره دوجداره آلومینیومی عایق حرارتی و صوتی بهتری است.

    مزایا و معایب پنجره دوجداره آلومینیومی

    مزایای پنجره های آلومینیوم ترمال بریک

    از مزایای پنجره های ترمال بریک آلومینیومی می توان به مقاومت بسیار بالای آنها در برابر فشار، ضربه، وزن شدید باد، رطوبت، اشعه خورشید و سایر عوامل اشاره کرد. در نتیجه این نوع پنجره ها از ایمنی بالایی در برابر حوادث طبیعی، آتش سوزی یا حتی سرقت نیز برخوردار هستند.

    با توجه به امکان اجرای انواع بازشو ها در انواع مدل های بازشوی کشویی، آکاردئونی، فولکس واگنی، لولایی، لیفت اند اسلاید و …، این پنجره ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین به دلیل استفاده از رنگ های کوره ای، علاوه بر تنوع رنگ بالا ، از مقاومت خوبی در برابر ضربه یا ریختگی نیز برخوردار هستند. سایر مزایای این نوع پنجره ها عبارتند از:

      1. کیفیت فوق العاده در کنار تنوع بالا در نوع و رنگبندی
      2. ایزولاسیون بسیار بالا نسبت به پنجره های آهنی و آلومینیومی ساده
      3. ارزش ذاتی فلز آلومینیوم حتی پس از عملیات تخریب یک ساختمان
      4. قابلیت استفاده در ابعاد بسیار بزرگ
      5. مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی
      6. عایق بسیار خوب حرارت، صوت و رطوبت
      7. مقاومت در برابر فشار و ضربه در عین سبک بودن
      8. سازگاری با محیط زیست و قابلیت بازیافت
      9. قابلیت اجرای انواع شیشه های دو و سه جداره، استفاده از شیشه های سکوریت، لمینت و ساده
      10. عدم نیاز به تعمیرات و نگهداری خاص
      11. تمیز کردن آسان
      12. دسترسی آسان به لوازم یدکی در صورت نیاز
      13. مقاومت در برابر وزش شدید باد
      14. امکان اختلاف رنگ همزمان فریم بیرونی و داخلی پنجره
      15. عدم تغییر رنگ در مواجهه طولانی با رطوبت و نور خورشید و عدم ریختگی رنگ
      16. و …

    معایب ترمال بریک

    1. قیمت بالای پنجره های آلومینیوم به علت گران بودن شمش آلومینیوم نسبت به upvc و آهن
    2. زمان بر بودن تولید، اجرا و نصب به نسبت پنجره های مشابه
    3. محدودیت تولید در رنگ آنادایز بنا به سلیقه مشتری

    پروفیل ترماک بریک

    عوامل تاثیر گذار بر قیمت

    با توجه به تنوع بالای یراق آلات این نوع پنجره ها و تنوع بالا در نوع بازشو ها که می توانند به صورت لولایی، کشویی، لیفت اند اسلاید، فولکس واگنی، آکاردئونی و … باشند و در قیمت پنجره نیز بسیار تاثیر دارد. یراق آلات هم در محاسبه قیمت بسیار مهم هستند.

    زیرا استفاده از یراق آلات از برندهای معتبر موجب افزایش طول عمر پنجره و کارایی بهتر آنها می شود که همگی در کیفیت و در نتیجه در قیمت پنجره های ترمال بریک اثر مستقیمی خواهند داشت. همچنین نوع و کیفیت لاستیک آب بندی، کیفیت و ضخامت شیشه نیز در شیوه قیمت گذاری موثر هستند.

    ایزولاسیون

    جهت ایزولاسیون قسمت خارجی و داخلی آلومینیوم حتما باید از پلی آمید استفاده گردد. به هیچ عنوان pvc، پلاستیک، مواد ضایعاتی گرانولی و مواردی از این قبیل در ایزولاسیون قابل استفاده نمی باشند.

    همچنین سیستم اتصال آلومینیوم به پلی آمید حتما باید از نوع پرسی استاندارد باشد و از نوع دوختی استفاده نشود. چراکه نوع اتصال دوختی در اثر تغییرات ناگهانی دما و اختلاف دمای محیط بیرون و درون پنجره دچار مشکل می گردد (به علت جدا شدن تیغه جدا کننده از آلومینیوم).

    پروفیل استاندارد

    در نهایت به این نکته دقت شود که از پروفیل با آنادایز استاندارد حداقل 8 تا 10 میکرون ضخامت استفاده گردد. مهم تر از همه، تولید کننده ای انتخاب شود که با سابقه ای درخشان و سیستم تولید بسیار پیشرفته اقدام به تولید این محصول نماید.

    پنجره نرمال نوعی از پنجره های آلومینیومی است که هیچ نوع لایه داخلی و اتصالاتی مبنی بر عایق شدن پروفیل های فریم و چهارچوب در آن استفاده نشده است. این نوع پروفیل ها به نام نانترمال (Non Thermal) شناخته می شوند. پروفیل های نرمال صرفا آلومینیوم است که به عنوان متریال مصرفی در پروفیل اصلی آن معرفی می شود.

    پروفیل آلومینیوم نرمال

    پنچره های آلومینیوم نرمال به دلیل ماهیت رسانایی این فلز، در مواجه با پروفیل های UPVC و پنجره آلومینیومی ترمال بریک (پنجره های آلومینیومی با تیغه جدا کننده پلی آمیدی) از عایق صوت و حرارتی ضعیف تر و انتقال گرمایی بالاتری برخوردار می باشند. علی رغم بهره گیری از شیشه های دوجداره و یا سه جداره، به دلیل جنس بدنه ی پنجره عایق مطلوبی را به ویژه در مناطقی با شرایط آب و هوایی سخت به مصرف کننده ارائه نخواهد داد.

     

    انواع پروفیل نرمال

    ۷ مزیت استفاده درب و پنجره آلومینیوم نرمال

    • دوام و طول عمر بالا فلز آلومینیوم نسبت به سایر متریال ها
    • مقاومت بالا در برابر خراشیدگی و ساییدگی
    • ظاهر مدرن و زیبا
    • هزینه تعمیر و نگهداری اندک
    • سبک وزن در عین حال مستحکم
    • تنوع رنگ آلومینیوم آنادایز در پنجره های نرمال و ماندگاری رنگ و عدم رنگ پریدگی به دلیل کروماته (زیرسازی رنگ)
    • امکان ساخت اشکال نامنظم و منحنی بدون هیچگونه محدودیت

    معایب و نقاط ضعف آلومینیوم نرمال

    • رسانای قوی صوت و حرارت
    • اتلاف انرژی و هدر رفت حرارت از داخل به خارج ساختمان
    • قیمت بالاتر نسبت به پنجره هایی با متریال آهن یا upvc

    ۴ نکته مهم در ساخت پنجره دوجداره با آلومینیوم نرمال

    پروفیل ترمال بریک

    ۱- استفاده از مواد اولیه با کیفیت و پروسه تولید استاندارد

    پس از اتمام فرایند تولید پروفیل آلومینیومی نرمال، به کارگیری یراق آلات و ادوات استاندارد در این پنجره، ساخت و مونتاژ آن بسیار مهم است. بهره مندی از نیروی کار حرفه ای و متخصص، استفاده از ماشین آلات منطبق بر استاندارد روز دنیا و نوع پروسه تولید می تواند تضمینی برای ساخت یک پنجره آلومینیومی نرمال با کیفیت باشد.

    ۲- نوع شمش یا بیلت مصرفی

    بحث نوع شمش یا بیلت مصرفی در پنجره آلومینیومی نرمال است که طبق استاندارد می بایست از شمش با گرید ۶۰۶۳ استفاده شود. استفاده از شمش غیراستاندارد و ضایعاتی باعث کاهش مقاومت این نوع پنجره شده و در نتیجه با گذشت زمان و بر اثر فشارهای وارده، عایق بندی و کاهش ضریب انرژی مطلوب آن از بین خواهد رفت.

    ۳- استفاده از دستگاه پانچ

    این فرایند، به عنوان بهترین روش برای ایجاد اتصال کنج در زوایای پنجره شناخته شده است. این شیوه اتصالاتی به مراتب تمیز تر را به مصرف کننده ارائه می دهد و مقاومت پنجره در برابر فشار های وارده را بیشتر می کند.

    4- نصب اصولی

    و در آخر از این نکته نباید غافل شد که با وجود اهمیت بالای استفاده از مواد مصرفی با کیفیت و تولید استاندارد، انجام صحیح این روند تنها با نصب استاندارد توسط تیم نصابان متخصص و متعهد امکان پذیر می باشد. حمل اصولی، تراز کردن پنجره ها، رگلاژ مناسب و آب بندی پنجره و… از وظایف گروه نصب خواهد بود که این امر در مجموعه تارادیس توسط افرادی کاربلد و حرفه ای انجام می پذیرد.

    هر سوالی دارید از کارشناسان تارادیس بپرسید...
    تماس با ما ۲۲۰۹۵۲۹۸-۹ (۰۲۱)

    در تارادیس، جزئیات تفاوت ها را میسازد !

    چرا تارادیس؟

    بدون شک یکی از نشانه های یک مجموعۀ پویا و قدرتمند، به روز بودن و همگام شدن با تکنولوژی های جدید می باشد. پولاد یراق تارادیس با تکیه بر دانش فنی مهندیسی و کارشناسان خود که در استخدام این مجموعه هستند، نمونه پروژه های موفق فراوانی را ارائه نموده، موفق به اخذ رضایت بیش از ۹۸ درصدی مشتریان خود شده است. جهت سفارش ساخت و نصب پنجره های دوجداره آلومینیوم در تهران می توانید با دفاتر مجموعه تارادیس در ارتباط باشید. این مجموعه دارای دو دفتر فروش در شرق تهران ( پاسداران )‌ و غرب ( سعادت آباد ) می باشد. از مزایای انتخاب مجموعه تارادیس جهت ارائه خدمات ساخت و نصب پنجره های آلومینیومی ترمال بریک می توان به موارد مهم زیر اشاره نمود:

    1. بهره مندی از ماشین آلات استاندارد و بروز دنیا
    2. دانش فنی تولید در سطح بین المللی
    3. نیروهای متخصص مجرب و متعهد
    پروژه های اجرا شده توسط تارادیس را مشاهده کنید

    مجموعه ی تارادیس یکی از پیشرفته ترین خطوط تولید نسل جدید درب و پنجره های دوجداره، یعنی سیستم های آلومینیومی نوین را راه اندازی کرده است. این خط تولید با هدف پاسخگویی به طیف وسیعی از نیازهای مشتریان خود به محصولات جدیدتر و لاکچری راه اندازی شد.

    جهت مشاوره، بازدید رایگان پروژه و سفارش ساخت انواع درب و پنجره با مجموعه تارادیس تماس حاصل فرمایید.

    این مطلب چقدر مفید بود ؟
    4.7/5 - (15 امتیاز)

    سوالات متداول

    • بیشتر در چه مواردی از پنجره آلومینیومی دو جداره استفاده می گردد ؟
      با توجه به ارزش ذاتی شمش آلومینیوم و قیمت بالای این محصول معمولا در پروژه های لوکس و خاص از این محصول استفاده می گردد. همچنین با توجه به استحکام و تنوع این مدل پروفیل برای پروژه هایی با ابعاد غیراستاندارد، بزرگ و نمای کرتن وال از آلومینیوم در پروژه ها می بایست استفاده گردد.
    • پنجره نانترمال بهتر است یا ترمال بریک؟
      در انتخاب پنجره آلومینیومی بین دو نوع نرمال و ترمال بریک باید مواردی مانند سبک تر بودن و مناسب تر بودن قیمت پنجره های نرمال را در نظر گرفت که برای بخش های داخلی ساختمان، ویلاها و مناطقی با آب و هوای معتدل مناسب تر هستند. اما در مناطقی که به دلیل سرما و گرما یا سر و صدا و آلودگی هوا به عایق بندی بهتری نیاز داشته باشید، انواع ترمال بریک گزینه مناسب تری هستند.
    • آیا می توان از این نوع پنجره در بازسازی پنجر ه های قدیمی استفاده گردد؟
      بله حتما، متنوع بودن محصولات آلومینیوم به حدی است که می توان هر مدل پنجره و با هر شکلی را در پروژه ها اجرا نمود.
    • آیا در آلومینیوم محدودیت اجرای اشکال وجود دارد؟
      خیر، تقریبا هر پنجره ای را می توان با هر شکلی در مورد پروفیل های آلومینیوم اجرا نمود.
    • با توجه به رسانا بودن آلومینیوم ، چگونه میتوان در مورد عایق بودن پنجره ها اطمینان کسب کرد.
      آلومینیوم پروفیلی ذاتا رسانا می باشد و جهت عایق نمودن آن از لایه ی پلی آمید بین دو قسمت میانی آلومینیوم استفاده میگردد که تا حد بسیار قابل قبول، منجر به عایق شدن در برابر صوت و حرارت می گردد، به این مدل آلومینیوم ترمال بریک گفته می شود پس هنگام خرید حتما از آلومینیوم ترمال بریک استفاده کنید.