درب و پنجره دوجداره UPVC فولکس واگنی چیست؟

آخرین تاریخ به روز رسانی : 11 دی 1402

بازشوها، با توجه به نیاز و سلیقه ی مصرف کننده، انواع مختلفی داشته و به شیوه های متفاوتی باز می شوند که پنجره دوجداره با یراق فولکس واگنی یا (پنجره دوجداره اتوبوسی) را می توان به عنوان کامل ترین نمونه آن ها معرفی کرد. این نوع یراق به دلیل خاصیت کیپ شوندگی بسیار بالا ( تنها یراقی که امکان کیپ شوندگی از چهار جهت بازشو را دارا می باشد) و امکان به کارگیری در پنجره هایی با ابعاد بازشوی بزرگ، مورد استقبال بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است.

هر سوالی دارید از کارشناسان تارادیس بپرسید...
تماس با ما ۲۲۰۹۵۲۹۸-۹ (۰۲۱)

۷ مزیت مهم سیستم های دوجداره فولکس واگنی

کامل ترین نوع یراق به جهت کیپ شوندگی پنجره (تنها یراقی که کیپ شوندگی از چهار جهت را به مصرف کننده ارائه می دهد) مربوط به درب و پنجره های دوجداره فولکس واگنی است. همچنین این سیستم ها می توان در بازشوهای با عرض و ارتفاع سفارشی یا غیر استاندارد نیز به خوبی اجرا کرد. بدون اینکه مشکلی از بابت روش استفاده یا رگلاژ آنها اتفاق بیفتد. سایر ویژگی های مثبت این نوع پنجره ها از دید کارشناسان و مصرف کنندگان عبارتند از:

  1. امکان باز شدن پنجره در دو حالت فولکسی و بازشو از بالا
  2. قابلیت باز شدن 45 درجه
  3. شستشوی آسان
  4. سیستم مکانیزم بازشوی بسیار با کیفیت و از جنس زاماک
  5. بهترین جایگزین برای پنجره هایی با بازشوی کشویی به علت کیپ شوندگی بالا
  6. طول عمر و دوام بالا و مقاوم در برابر رطوبت
  7. قابلیت اجرا در بازشوهایی با عرض و ارتفاع غیر استاندارد (سفارشی)

ویژگی های درب و پنجره دوجداره UPVC فولکس واگنی

درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی فولکس واگنی همانطور که از نامش پیداست همانند درب ون ها باز می شود. به این صورت که جهت باز شدن لازم است در ابتدا کمی آن را به سمت داخل خم کنید. سپس روی سیستم ریلی این نوع پنجره ها، بازشو را بلغزانید. سهولت در استفاده از این نوع پنجره ها و مکانیزم کشویی روان به همراه عایق بندی عالی در حد بازشوهای لولایی از دلایل محبوبیت این نوع پنجره ها است.

سیستم های فولکس واگنی این امکان را می دهند که بتوانید برای تهویه هوا آنها را به حالت نیمه باز باقی بگذارید. همچنین در این حالت نیز می توانید پنجره را در جای مورد نظر تنظیم و قفل کنید. این سیستم ها در حال حاضر بسیار پر استفاده، پر کاربرد و ترند هستند و به دلیل کاربر پسند بودن و سهولت در استفاده، بسیار رواج دارند. مکانیزم بازشوی این پنجره ها کمی شبیه به پنجره های دوجداره یو پی وی سی دو حالته نیز می باشد. بدین شکل که که تنها با چرخاندن دسته پنجره می توانید موقعیت آن را به سمت داخل ریل تغییر دهید. سپس از ورود جریان هوا به داخل به صورت ثابت لذت ببرید. حرکت روان این نوع بازشو ها بر روی ریل افقی موجب گردیده است که حتی کودکان نیز در باز و بسته کردن این درب ها با مشکل مواجه نشوند.

درب و پنجره دوجداره UPVC‌ فولکس واگنی اتوبوسی

روش نصب

نصب درب و پنجره های یو پی وی سی فولکس واگنی یک فرآیند کاملا تخصصی و زمان بر است. کارشناسان تارادیس با دارا بودن بیش از ۱۵ سال سابقه و تخصص فنی می توانند تمامی یراق آلات، ریل ها و بازشوهای پنجره های دوجداره فولکس واگنی را با کیفیت بالا نصب و اجرا نمایند. به طوری که قابلیت ها و کارایی این پنجره ها برای سالیان سال حفظ خواهد شد. بنابراین هرگز به منظور کاهش هزینه های نهایی، فرآیند نصب این درب و پنجره ها را به افراد غیر حرفه ای نسپارید.

پس از تکمیل پروسه ساخت فریم درب و پنجره دوجداره، به منظور درزبندی هر چه بهتر و در نتیجه عایق بندی مناسب پنجره ها.، اسپانیولت های فولکس واگنی دور تا دور قاب یا فریم پیچ می شوند. در مرحله بعد چرخ ها و ریل مخصوص در محل مورد نظر بسته می شوند. با نصب دقیق و اصولی می توان از دوام و باز شدن روان بازشوها طی مدت زمان طولانی اطمینان حاصل نمود. پس از نصب نیز نصابان تارادیس رگلاژ نهایی را برای عملکرد هر چه بهتر و روان تر سیستم انجام می دهند. بدین ترتیب از عایق بودن پنجره و عمکلرد صحیح آن اطمینان حاصل می نمایند.

روش نگهداری و سرویس های دوره ای

به منظور نگهداری اصولی از این سیستم ها کافی است تا درب یا پنجره دوجداره فولکس واگنی خود را هر چند وقت یکبار از گرد و غبار پاک کنید. سعی کنید یراق آلات پنجره ها را به صورت دوره مثلا هر سه ماه یکبار نظافت و روغن کاری کنید. در صورت بر هم خوردن رگلاژ پنجره یا عدم عایق بندی مناسب، حتما از متخصصین این امر بخواهید تا یراق آلات را بررسی، تنظیم یا در صورت نیاز تعویض نمایند.

حالت های مختلف یراق فولکس واگنی

این یراق امکان باز شدن پنجره به دو صورت را به مصرف کننده می دهد.

پنجره فولکس واگنی

حالت اول :

همان حالت فولکس واگنی می باشد، که به صورت خروج بازشو از فریم و حرکت بر روی ریل تعبیه شده در پنجره، انجام می پذیرد. می توان درب های تاکسی های ون را به عنوان نمونه ای دقیق و در دسترس از این نوع حالت معرفی کرد.

حالت دوم :

این حالت به صورت TILT یا بازشو از بالا می باشد که اغلب جهت سیرکوله کردن (Circulate) هوا از آن استفاده می شود.

پروژه های اجرا شده توسط تارادیس را مشاهده کنید

معایب

عدم امکان نصب دستگیره دو طرفه سوییچی در پنجره های UPVC فولکس واگنی یکی از مهمترین معایب این سیستم ها است. همچنین در صورت عدم آموزش صحیح نحوه باز و بسته کردن پنجره به اعضای خانواده یا محیط تجاری مورد نظر، استفاده از آن دشوار خواهد بود. در صورت عدم استفاده صحیح ممکن است آسیب هایی به ریل یا یراق آلات وارد شود. در نتیجه هزینه های جانبی مربوط به رگلاژ پنجره دوجداره و تعمیرات آن را در پی خواهد داشت. سایر نقاط ضعف سیستم های فولکس واگنی عبارتند از:

  • قیمت بالا نسبت به یراق آلات دوحالته و کشویی و …
  • ضرورت حضور نیروی حرفه ای نصب جهت ریگلاژ، در صورت نقص احتمالی یراق

نکات مهم در تولید 

تولید کنندگان مجربی که این سیستم ها را در خط تولید اختصاصی خود طراحی و تولید می نمایند. (همانند تارادیس ) می دانند که بهتر است از پروفیل سری 60 با لگه درب بازشو استفاده شود. همچنین بهتر است ریل یراق این نوع پنجره ها حتما در خط تولید کارخانه باشد. ضمنا بایستی عرض و ارتفاع وزن لنگه و بازشو باید محاسبه گردد.

هر سوالی دارید از کارشناسان تارادیس بپرسید...
تماس با ما ۲۲۰۹۵۲۹۸-۹ (۰۲۱)

چرا از تارادیس بخریم؟

مجموعه تارادیس تولید کننده انواع پنجره های دوجداره UPVC در ایران است. این مجموعه همچنین نمایندگی فروش انواع درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی یو پی وی سی مناسب انواع سازه ها و ساختمان ها می باشد. تارادیس از بهترین برندهای پروفیل آلومینیوم دو جداره  و UPVC در ساخت درب و پنجره های دوجداره استفاده می نماید. همچنین مرغوب ترین یراق آلات از برندهای مطرح و شناخته شده را در خط تولید خود به کار می گیرد. در نتیجه بالاترین درجه کیفی تحت استاندارد ملی ایران و استانداردهای اروپایی را در پنجره های تولیدی در تارادیس شاهد هستیم. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره و برآورد قیمت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.9/5 - (15 امتیاز)

سوالات متداول

  • امنیت این سیستم ها چطور است؟
    برای قفل کردن پنجره های فولکس واگنی نیز می توانید به راحتی از قفل های چند نقطه ای استفاده کنید. بدین شکل از امنیت و عایق بندی مناسب تری برخوردار خواهید بود. 
  • درب و پنجره های فولکس واگنی مناسب چه فضاهایی هستند؟
    این سیستم ها با توجه به مکانیسم بازشویی که دارند برای فضاهایی که با محدودیت فضا برای باز شدن پنجره به سمت داخل مواجه هستند گزینه ایده آلی به شمار می روند. البته به دلیل ظاهر زیبا و مدرنی که دارند. همچنین عدم محدودیت در ابعاد، در روف گاردن ها و پنت هاوس و خانه های ویلایی مدرن نیز به کار می روند.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *