مقایسه پنجره کشویی با لولایی

آخرین تاریخ به روز رسانی : 29 فروردین 1403

پنجره دوجداره کشویی بهتره یا لولایی؟ پنجره یکی از نماهای اصلی هر ساختمانی است و دروازه بین خانه و خیابان را پنجره تشکیل میدهد . پنجره موجود در ساختمان فقط نباید از بیرون نمای خوبی داشته باشد بلکه باید در داخل منزل هم دیزاین خاصی بدهد. هر یک از پنجره ها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند. که در ادامه به مقایسه پنجره کشویی با لولایی (مقایسه سیستم کشویی پنجره با سایر سیستم های پنجره) می پردازیم.

مقایسه پنجره کشویی با لولایی

مشخصات پنجره کشویی

پنجره با بازشوی کشویی، پهنایی حدودا دو برابر بیشتر از نوع لولایی دارد و به سمت بغل و به صورت ریلی باز می شود. از مزایای پنجره های نوع کشویی می توان به این موارد اشاره نمود:

  • دارای طراحی مدرن و زیبا
  • تعمیرات و نگهداری آسان
  • نیاز به فضای کم برای باز و بسته شدن
  • مناسب قاب پنجره های کوچک با فضای محدود

معایب

یکی از مهمترین معایب پنجره کشویی عایق بندی نسبتا ضعیف تر آنها است. به نحوی که عایق بندی آنها 20 درصد کمتر از پنجره لولایی است. به همین دلیل نیز این نوع پنجره ها برای شهرها و مناطقی که آب و هوای معتدلی دارند، مناسب تر هستند.

مشخصات مدل های لولایی

این نوع پنجره می تواند هم از بالا و هم از بغل باز شود. پنجره های دوجداره لولایی دارای دو سری لاستیک درزگیر می باشند. در نتیجه هنگام بسته شدن بدون هیچ درزی بطور کامل کیپ می شوند. بنابراین از هدر رفت گرما یا سرمای داخل جلوگیری می کنند. همچنین عایق بسیار خوبی برای صدا می باشند.

مزایا

  • تنظیم راحت و رگلاژ کردن جهت باز و بسته شدن
  • راحتی باز و بسته شدن توسط همه افراد
  • استفاده از یراق آلات عالی
  • عایق صوتی و حرارتی نسبتا خوب

معایب

نقاط ضعف پنجره های دوجداره با بازشوی لولایی عبارتند از:

  • ۱۰۰درصد دقیق عایق بندی نشده است.
  • وجود انعکاس نور در این نوع پنجره وجود دارد.
  • وجود محدودیت ابعاد در ساخت این نوع پنجره

تفاوت های پنجره کشویی و لولایی

تفاوت پنجره لولایی با پنجره کشویی

در مقایسه پنجره کشویی با لولایی می توانیم به موارد دیگری نیز اشاره کنیم. مدل های لولایی عایق بندی بسیار بالایی دارد و اگر عایق گرمایشی و صوتی برایتان مهم است. بهتر است از این نوع پنجره های دوجداره استفاده کنید. اما اگر محدودیت فضایی دارید باید از اولویت عایق بندی بگذرید و سراغ پنجره کشویی بروید.‌

برای اطلاعات بیشتر در خصوص عایق بندی، شما را به مطالعه مقاله عوامل تاثیرگذار در عایق صوتی بودن پنجره‌های دوجداره upvc و عوامل تاثیر گذار بر عایق حرارتی پنجره‌های دوجداره دعوت می نمائیم.

اگر فضای محیط شما آرام است و آب و هوای معتدلی دارید پنجره کشویی بهترین گزینه است. پنجره با بازشوی لولایی مناسب منطقه هایی که سرما یا گرمای زیادی را داراست می باشد. زیرا در هنگام بسته شدن به خوبی کیپ شده و از نفوذ هوای گرم یا سرد بیرون به داخل جلوگیری می نماید.

از طرفی پنجره های لولایی دارای یراق آلات بیشتری نیز می باشد. قطعات آن به راحتی قابل تعویض است. البته این نکته نیز حائذ اهمیت است که پنجره های کشویی از پروفیل های ضخیم تری برخوردار هستند. این مساله موجب دوام و عملکرد بهتر این نوع پنجره ها است.

سخن پایانی

با وجود تمام مزایا و معایبی که راجب پنجره کشویی و لولایی خدمت شما عزیزان عرض کرده ایم. به عنوان نتیجه نهایی در خصوص اینکه پنجره یو پی وی سی لولایی مناسب تر است یا کشویی؟ می توانیم بگوییم بهترین نوع پنجره دوجداره بستگی به نیاز مشتری دارد. در این صورت وابسته به نیاز مشتری و هر محیطی که دارد به دنبال انتخاب هر پنجره ای می رود. جهت دریافت مشاوره برای نصب پنجره مورد نظر خود و یا بازسازی و تعویض پنجره های قدیمی، با کارشناسان گروه تاردایس تماس حاصل فرمائید.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
5/5 - (2 امتیاز)

سوالات متداول

  • پنجره لولایی بهتر است یا کشویی؟
    پنجره های دوجداره لولایی دارای عایق بندی، یراق آلات و باز و بسته شدن کارآمدتری هستند. در مقابل پنجره های کشویی علاوه بر ظاهر زیباتر و مدرن تر برای ساختمان ها و فضاهای کوچک امروزی که در آن محدودیت فضا برای باز شدن پنجره وجود دارد، ایده آل هستند.
  • کیفیت و دوام کدام یک از پنجره های کشویی یا لولایی بالاتر است؟
    با توجه به ساختار هر دو نوع پنجره، به دلیل آنکه پنجره های کشویی دارای پروفیل های ضخیم تری هستند، دارای دوام و مقاومت بالاتری هستند. از طرفی تنوع یراق آلات پنجره های لولایی بیشتر و تعویض آنها کار ساده تری است.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *