مراحل تولید پنجره دوجداره UPVC

آخرین تاریخ به روز رسانی : 30 بهمن 1402

یکی از مسائلی که امروزه در زمینه درب و پنجره‌های دوجداره بسیار مهم تلقی می‌شود و افراد بیشترین توجه خود را بر روی این ویژگی قرار می‌ دهند عایقبندی می‌باشد. عدم عایق بندی استاندارد پنجره‌ های قدیمی با توجه به ساختار و طراحی معمولی که دارا می‌ باشند. سبب می گردد بسیاری افراد جهت رفع عیب و کمبود‌ های پنجره‌ های قدیمی خود اقدام به بازسازی پنجره یا تعویض پنجره‌ های قدیمی خود کنند. مهمترین نکته در مراحل تولید پنجره دوجداره نیز توجه به ویژگی های عایقی آنها است. این امر تاثیر بسزایی در قیمت پنجره های دوجداره UPVC نیز خواهد داشت.

هر سوالی دارید از کارشناسان تارادیس بپرسید...
تماس با ما ۲۲۰۹۵۲۹۸-۹ (۰۲۱)

مراحل تولید پنجره دوجداره UPVC

اصلی ترین مراحل تولید درب و پنجره های دوجداره یو پی وی سی عبارتند از:

  • اندازه گیری صحیح پنجره دوجداره
  • طراحی پنجره مورد نظر
  • برش دادن پروفیل یو پی وی سی انتخابی
  • برش دادن گالوانیزه ها (ورق های فولادی)
  • طراحی و ساخت پروفیل مولین (پروفیل T)
  • زدن شیار پروفیل و دستگیره ها به منظور عبور آب
  • جوش کردن قاب های آماده شده درب و پنجره یو پی وی سی
  • متصل کردن پروفیل مولین
  • یراق بندی
  • شیشه بندی

در مجموعه پولاد و یراق تارادیس کلیه مراحل فوق الذکر در خط تولید اختصاصی این مجموعه. با پروسه ساخت همراه با بالاترین استانداردهای ملی و بین المللی به وسیله ماشین آلات پیشرفته خارجی انجام می شود. بهره گیری از نیروی فنی و متخصص و مجرب به همراه تجهیزات پیشرفته و به کار گیری بهترین برندهای پروفیل یو پی وی سی موجب ساخت پنجره هایی با عایق بندی استاندارد و کیفیت عالی شده است.

مراحل تولید پنجره دوجداره UPVC

از PVC تا تولید UPVC

یکی از مراحل ابتدایی یا اصلی تولید پنجره‌ های دوجداره UPVC، تولید PVC از موادی معین طی فرایندی مشخص می‌باشد. مواد اصلی تشکیل دهنده پروفیل‌ های pvc که در 90% آنها به همین صورت می‌باشد، نفت خام و نمک می‌باشد.

در این نوع پروفیل‌ های درب و پنجره دوجداره از نفت، نمک و کلر استفاده می‌ شود. این مواد طی فرایند خاصی با یکدیگر ترکیب شده و با اضافه شدن مواد دیگری به آن پروفیل به دست می‌آید. در ادامه طی فرآیندی خاصی به نام پلیمریزاسیون موادی که به آنها اشاره شد؛ نفت اتیلن، کلر و وینیل کلرید با یکدیگر ترکیب خواهند شد. همین امر باعث می‌ شود تا در آخر فرایند پلیمریزاسیون pvc حاصل شود. که ماده اصلی تشکیل دهنده درب و پنجره‌های دوجداره UPVC را تشکیل می‌دهد.

متخصصین در نمایندگی‌های مجاز و رسمی برند‌های معتبر و به نام در صنعت درب و پنجره دوجداره به شما کمک خواهند کرد تا با توجه به میزان بودجه، شرایط محیطی، انتظارات و … مناسب‌ترین درب و پنجره‌ی دوجداره را انتخاب کنید.

تولید کننده پنجره دوجداره UPVC

قبل از هرچیز باید به این نکته اشاره کنیم که در تولید پنجره‌ های دوجداره upvc مراحل و فرایند‌های مختلفی اجرا خواهد شد. در آخر به محصول مورد نظر یعنی پنجره‌های دوجداره upvc دست می یابیم.

پروژه های اجرا شده توسط تارادیس را مشاهده کنید

تبدیل پی وی سی به یو پی وی سی

در مراحل ابتدایی پس از تولید pvc مورد نیاز در روند تولید پنجره‌های دوجداره UPVC ، به pvc مواد دیگری اضافه خواهد شد که این مواد به بالا رفتن میزان پایداری، استحکام و … پلیمر pvc کمک خواهد کرد و در نهایت پروفیل‌های UPVC را پدید خواهد آورد. در ادامه مقاله به چگونگی تبدیل شدن پلیمر‌های pvc به پروفیل‌های upvc یا به صورت کلی به چگونگی ساخت پنجره‌های دوجداره UPVC خواهیم پرداخت.

تفاوت‌های بین UPVC و PVC

تفاوت‌هایی که بین UPVC و pvc وجود دارد را در بند بالا تا حدودی توضیح دادیم اما لازم است تا توضیحات تکمیلی را نیز در این رابطه خدمت شما عرض نماییم. پروفیل‌های UPVC در واقع از pvc تشکیل می‌شوند با این تفاوت که pvc انعطاف پذیر، حساس به حرارت و نور و … می باشد. برای پایدار کردن یا به قولی برای برطرف کردن مشکلاتی که به آنها اشاره شد از پایدار کننده‌ها در آن استفاده می‌شود. یکی از موادی که برای سفت و سخت شدن پلیمر pvc استفاده می‌شود کربنات کلسیم می‌باشد. این ماده شرایطی را فراهم می‌سازد و به سفت و سخت شدن پلیمر کمک کرده و باعث می‌شود تا پلیمر برای مصرف در صنعت درب و پنجره‌سازی آماده شود.

اصلی ترین مراحل تولید پنجره دوجداره یو پی وی سی

فرم دهی و ساخت فریم ها

بعد از مهیا کردن و فراهم ساختن شرایط اولیه برای تولید درب و پنجره‌های دوجداره UPVC برای فرم دهی و ساخت فریم‌های درب و پنجره‌های دوجداره کار‌های لازم بر روی پلیمر‌ها صورت می‌پذیرد. تا در نهایت شکل، فرم و ساختار مورد نظر برای استفاده از آن در صنعت درب و پنجره دوجدار مهیا شود. پنجره های دوجداره می‌توانند از مواد بازیافتی نیز تهیه شده باشند. و در خط تولید بعد از گذراندن مراحل و فرایند‌های لازم تبدیل به پروفیل‌های UPVC شوند. اما در نهایت باید از پس آزمایش‌های مشخص شده و استاندارد‌های لازم به خوبی بربیاید. یکی از این آزمایش‌ها استحکام یا بهتر بگوییم مقاومت در مقابل چکش خواری می‌باشد.

تولید و ساخت پروفیل پنجره دوجداره UPVC

عایق بندی در مقابل رطوبت

مهمترین مشخصه پنجره‌ های دوجداره UPVC، عایق بودن آن در مقابل رطوبت و مقاومت بالای آنها می باشد. چرا که این نوع پروفیل‌ ها با توجه به ساختار و طراحی قوی به همراه دقت بالایی که در جوش دادن پروفیل‌ های به کار می‌رود، در مقابل رطوبت عملکرد قابل قبول و خوبی را دارند. بنابراین یکی از مهمترین مراحل ساخت پنجره دوجداره UPVC، عایق بندی مناسب آن در برابر رطوبت و افزایش مقاومت آن در برابر نفوذ آب به داخل ساختمان از پنجره می باشد.

کارگاه تولید کننده پنجره دوجداره UPVC

برای بالا بردن میزان عایقبندی نیز از الاستومر ترموپلاست (TPE) استفاده می‌شود. این کار کمک می کند دو طرف تمامی درز‌ها و نقاط احتمالی که ممکن است رطوبت از آن نواحی به داخل درز کند به خوبی پوشانده شود.

بسیاری از افرادی که اقدام به بازسازی و نوسازی پنجره‌ های قدیمی خود می‌کنند. به منظور عایق بندی موثر در برابر رطوبت استفاده از پنجره‌های دوجداره UPVC روی می‌آوردند. پنجره های یو پی وی سی جایگزین مناسبی برای درب و پنجره های آلومینیومی نیز می باشند. جهت مقایسه پنجره آلومینیومی با پنجره یو پی وی سی نیز می توانید این مقاله از تارادیس را مطالعه فرمائید.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
5/5 - (1 امتیاز)

سوالات متداول

  • آیا با تقویت عایقبندی صوتی میزان عایقبندی حرارتی پایین نمی آید؟
    در جواب این سوال باید بگوییم که در این مورد و با تقویت کردن عایقبندی صوتی به هیچ عنوان خللی در عایقبندی حرارتی پنجره‌های دوجداره upvc مورد نظر شما به وجود نخواهد آمد و تنها میزان یکی از عایقبندی‌ها کمی افزایش پیدا خواهد کرد.
  • مهمترین بخش در تولید پنجره های دوجداره یو پی وی سی کدام فاکتور است؟
    از مهمترین فاکتورها در فرآیند تولید پنجره‌ های دوجداره UPVC توجه به عایق بندی است که به آن اهمیت ویژه‌ ای داده می‌ شود.
4 دیدگاه در “مراحل تولید پنجره دوجداره UPVC
  • 12 شهریور 1399 at 10:12 ق.ظ
    Permalink

    بسیار عالی ما بر اتوبان هاشمی رفسنجانی هستیم از وقتی پنجره هارا عوض کردیم دیگر از صدای مزاحم ماشین ها راحت شدیم از گروه شما و بچه های با اخلاق فنی تشکر میکنم

    Reply
  • 12 شهریور 1399 at 10:29 ق.ظ
    Permalink

    پنجره آلومینیومی عایق هست؟

    Reply
  • 12 شهریور 1399 at 10:33 ق.ظ
    Permalink

    سلام خسته نباشید ،ببخشید برای ابعاد بالای ۲ متر چه نوع شیشه میتونیم استفاده کنیم که دید بیشتری داشته باشیم؟

    Reply
  • 12 شهریور 1399 at 10:34 ق.ظ
    Permalink

    بنده چندین بار با تارادیس و جناب مهندس مرادی کار کرده ام هم از لحاظ کیفیت و قیمت بروز بودن اجناس و خود مدیریت مهندس مرادی خیلی خیلی راضی هستم
    انشالله بزودی پروژه های جدید
    مهندس دارابی
    به امید دیدار

    Reply
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *