کاربرد خمیر درزگیری پنجره

آخرین تاریخ به روز رسانی : 1 اسفند 1402

کاربرد خمیر درزگیری برای آب بندی، درزگیری و بندکشی سرویس های بهداشتی، کاشی، سنگ،  استخر و جکوزی، بند کشی ورودی و خروجی لوله آب، مورد استفاده قرار می گیرد. از طرفی با شروع فصل سرما با مشکل عبور هوای سرد از کنار درب و پنجره های قدیمی آهنی یا چوبی مواجه می شویم. علاوه بر بحث هدر رفت انرژی و انتقال سرمای بیرون به داخل، یکی از مشکلات درز پنجره ها، انتقال آلودگی هوا و گرد و خاک به داخل ساختمان می باشد. نفوذ آب باران از پنجره به داخل ساختمان نیز یکی دیگر از معضلات پنجره های قدیمی است. بنابراین کاربرد خمیر درزگیری پنجره بسیار گسترده تر از چیزی که تصور می شود می باشد.

کاربرد خمیر درزگیری پنجره

چطور درز پنجره خود را پیدا کنیم؟

در گام نخست لازم است تا محل نفوذ هوای سرد یا گرد و غبار از درز پنجره ها را پیدا کنیم. برای این کار باید با دقت بالا کلیه قسمت های پنجره به خصوص در لبه ها و محل اتصالات را بررسی کنید. برای اینکار می توانید از دست خود استفاده کنید. به خصوص در فصل سرما محل ورود هوای سرد به داخل به سادگی توسط دست قابل تشخیص است. همچنین از تست شمع یا دود نیز برای تشخیص جریان هوا در محل درز پنجره می توانید استفاده کنید.

کارایی خمیر درزگیر شیشه در آپارتمان

درزبند ماده ای است که برای پر کردن درزهای موجود  بین دو قطعه مجاور مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین خمیر درزگیر ضد آب

خمیر درزگیر اکریلیک با وجود برخی  ویژگی هایی مثل مقاومت بالا، ضدآب بودن، چسبندگی بالا یکی از بهترین خمیر درزگیر ضدآب است.

یکی از مهمترین کاربرد خمیر درزگیری پنجره، عایق بندی و ضد رطوبت کردن درب و پنجره ها است. ضد آب بودن خمیر باعث می شود در قسمت های زیادی مورد استفاده قرار بگیرد. از این نوع خمیر در درزها و سوراخ ها  ، لبه های پنجره ، دودکش ها ، ناودانی ها ، ترک های دیوار که برای جلوگیری از ورود گرد و خاک مورد استفاده  قرار می گیرد.

طرز تهیه خمیر دور شیشه پنجره

طرز تهیه خمیر دور شیشه پنجره

مواد لازم جهت تهیه خمیر درزگیر دور شیشه عبارتند از:

  • چسب چوب
  • پودر مل
  • کاغذ
  • رنگ (اگر شما دورگیر رنگی میخواهید استفاده از رنگ لازم است )

در مرحله اول شما باید مقداری چسب را به پودر مل اضافه کنید و به خوبی آن  را باهم مخلوط کنید. بعد از اینکه به خوبی مخلوط شدند ،داخل قیف کاغذی که درست کرده اید بریزید. در این لحظه درزگیر شما آماده است و می توانید از آن استفاده کنید اگر نیاز به درزگیر رنگی دارید می توانید از رنگ استفاده کنید.

ویژگی های شاخص

  • قابلیت  رنگ شدن
  • قابلیت چسبیدن به آجر و سیمان
  • مقاومت بسیار بالا در برابر اشعه
  • ضد آب بودن
  • استفاده آسان
  • مقاومت بالا
  • دارای چسبندگی بالا

درزگیری پنجره های قدیمی با بتونه

یکی از راهکارهای عایق بندی پنجره های قدیمی که باعث جلوگیری از ورود سرما به خانه شما می شود استفاده از خمیر های درزگیر می باشد.. برای راحتی بیشتر، می توانید خمیر را به صورت آماده تهیه کنید. معمولا برای این کار در پنجره های قدیمی آهنی یا چوبی از خمیر بتونه استفاده می کنند. یکی از معایب بتونه، کاهش چسبندگی و خاصیت درزگیری آن به مرور زمان می باشد. به طوریکه بعد از مدتی خاصیت خود را از دست داده، از محل خود جدا می شود.

بنابراین اگر قصد تمدید آن را دارید بهتر است به کمک چاقو یا هر ابزار دیگری بتونه های قدیمی را به خوبی بتراشید. سپس خمیر بتونه جدید را به خوبی در جای خود بچسبانید. به طوری که کلیه منافذ پنجره را به خوبی بپوشاند. در ادامه برای عایق بندی بهتر پنجره خود می توانید از نوار درزگیر نیز در کنار بتونه استفاده کنید.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7/5 - (4 امتیاز)

سوالات متداول

  • مهمترین مزیت درزگیری پنجره ها چیست؟
    جلوگیری از هدر رفت انرژی و ورود هوای سرد در زمستان به داخل ساختمان یا خروج هوای سرد داخل در تابستان از مهمترین مزایای درزگیری پنجره ها است. این کار در نهایت موجب کاهش هزینه های مربوط به برق و گاز شما می شود. ضمن آنکه از ورود گرد و خاک یا حشرات به داخل نیز جلوگیری می نماید. این کار عایق بندی صوتی پنجره ها را نیز تقویت می کند.
  • انواع درزگیر های پنجره کدامند؟
    درزگیر پنجره ها دارای انواع مختلفی می باشد که کارآمد ترین آنها شامل چسب های نواری مخصوص پنجره، چسب های آکواریوم و خمیر های درزگیری می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *