پنجره لولایی سایبانی کلنگی

آخرین تاریخ به روز رسانی : 22 شهریور 1402

پنجره دوجداره لولایی سایبانی کلنگی یکی دیگر از انواع پنجره های دوجداره لولایی است. که اخیرا علاوه بر کشور های غربی، سازندگان داخلی نیز به استفاده از آن روی آورده اند.

کاربرد پنجره دوجداره سایبانی یا کلنگی

عمده استفاده از این پنجره های سایبانی در فضاهایی مانند سرویس بهداشتی ها و راه پله ها است.  این مسئله به این دلیل می باشد که زاویه بازشو این پنجره ها به صورت عمودی و از بالا به پایین و به سمت بیرون باز می شود و فضای داخلی زیادی را اشغال نمی کند. همچنین نیز سیرکولاسیون هوای مطلوب و سریعی را در محیط ایجاد می کند.

البته لازم به ذکر است که این موضوع به معنای عدم قابلیت استفاده از این پنجره ها در ابعاد بزرگ تر و فضا های دیگر ساختمان نمی باشد.

پنجره لولایی سایبانی کلنگی

سفارش ساخت پنجره دوجداره کلنگی

در ساخت پنجره های سایبانی از متریال مختلفی مانند: آلومینیوم، چوب و upvc استفاده می‌شود که از upvc به علت ویژگی هایی نظیر هزینه نگهداری اندک، عایق صدا و امکان استفاده از آن برای ساخت انواع مدل‌های درب و پنجره سایبانی می توان به عنوان متداول ترین آن متریال ها یاد کرد.

جهت سفارش ساخت پنجره دوجداره و اطلاعات بیشتر با مجموعه ی تارادیس تماس حاصل فرمایید.

مزایای پنجره های لولایی سایبانی

  • گردش هوای مطلوب و نوردهی مناسب
  • بازشوی آسان
  • امکان استفاده در محیط های کوچک با فضای بازشو کم
  • قابلیت انتخاب نوع بازشو و تغییر حالت آن از داخل به بیرون و از بالا به پایین و یا برعکس
  • قیمت مناسب
  • امکان استفاده به صورت ترکیبی با دیگر انواع پنجره 
  • دوام بالا و مقاومت در هرگونه شرایط آب و هوایی
  • عایق بندی مطلوب و جلوگیری از ورود گرد و غبار و سایر آلودگی‌های محیطی
  • ایجاد منظره زیبایی در نمای ساختمان 
  • وزن سبک و نصب سریع و آسان

تفاوت پنجره دوجداره کلنگی و سایبانی چیست؟

پنجره های کلنگی و سایبانی بسیار به هم شبیه اند و یک نوع بازشو دارند. اما پنجره های کلنگی، بازشویی با زاویه محدود معمولا 30 تا 45 درجه دارند، در حالی که پنجره های سایبانی محدودیت زاویه ای ندارند.

ساختار انواع پنجره مدل سایبان

در نظر داشته باشید که پنجره سایبانی با شیب 30 درجه در بازار عرضه می شود. و با توجه به اینکه محور محرک این محصول قسمت بالایی می باشد، می تواند در تهویه اتاق کارایی بسیار زیادی داشته باشد. بیشتر از پنجره سایبانی در ساختمان هایی استفاده می شود که محدودیت فضا وجود داشته و نمی خواهیم که فضای باز و بسته شدن پنجره باعث اشغال اتاق ها شود. همچنین این محصول برای جلوگیری از ورود رطوبت و باران در مناطقی که بارش زیاد است می تواند یکی از بهترین انتخاب های پیش رو باشد.

پنجره دوجداره کلنگی و سایبانی با داشتن بازویی در زاویه ای محدود باز می شوند و در همان حالت هم می مانند. اما اگر نیاز باشد تا پنجره به صورت 90 درجه یا 180 درجه برای مواردی چون نظافت ان ها باز شوند، می توان با استفاده از ضامن بازویی، آن را آزاد کرد و پنجره را با زاویه 180 درجه به صورت موقت باز نگه داشت.

پنجره سایبانی به صورت 30 درجه شبیه به سایبان روی محور افقی باز و بسته می شود. 

قطعات تشکیل دهنده یراق

می دانیم که بخش مهمی از پنجره های دوجداره را یراق آلات یراق آلات آن تشکیل می دهد. یراق آلات و لولاهای پنجره های کلنگی اجازه ی باز شدن پنجره با زاویه ای محدود را به ما می دهند. همانطور که گفته شد، پنجره های کلنگی اغلب در فضاهای کوچک مانند سرویس ها و حمام مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو، یراق آلات باید طوری طراحی شوند که لنگه را در چنین حالتی در جای خود نگه دارد و مزاحمتی برای فضای اطراف نداشته باشد.

قفل پنجره کلنگی

معمولا در این مدل پنجره ها، قفل های کلنگی و یا انگشتی به کار گرفته می شود. که بخشی از آن روی لنگه و بخش دیگر روی فریم قرار می گیرد. همچنین بازوی کلنگی پنجره که بر روی فریم قرار گرفته است نیز در صورت باز بودن لنگه ، آن را در زاویه ای خاص نگه می دارد. البته این نکته را مد نظر داشته باشید به لحاظ امنیت، قفل پنجره کلنگی چندان ایمن نیست. و صرفا وظیفه بسته نگه داشتن پنجره را بر عهده دارد و به راحتی قابل باز شدن و نفوذ می باشد.

لولای پنجره دوجداره کلنگی و سایبانی

لولای مصرفی در این نوع پنجره ها از نوع تک حالته اند، که عموما به سبب کوچک بودن سایز پنجره ها از لولاهای 75 میلی متری استفاده می شود. در صورتی که ابعاد پنجره دوجداره کلنگی و سایبانی بیشتر از 50*50 سانتی متر باشد، باید از دو بازو(یی) برای باز نگه داشتن پنجره استفاده کرد.

دستگیره

چفت های انگشتی فنری گزینه مناسبی در به کارگیری به عنوان دستگیره پنجره دوجداره کلنگی و سایبانی می باشد . هم چنین دستگیره های موشکی نیز از دیگر موارد پر کاربرد در این پنجره ها می باشند که باعث می شود بستن درب پنجره، تنها با وارد کردن یک فشار ساده بر لنگه امکان پذیر باشد.

پنجره های Upvc کتیبه دار مدل سایبانی

این نوع پنجره ، پنجره هایی خود رنگ می باشند که بازشو آن ها از بالا و پایین بوده که بر روی محور افقی با زاویه 30 درجه شبیه سایبان باز و بسته می شود و به سمت داخل یا بیرون هدایت می شوند و ویژگی متمایز این نوع پنجره تنظیم زاویه دلخواه و عدم زاویه باز شو آن می باشد که از این نظر با پنجره کلنگی متفاوت شده است و از این نوع پنجره در کشورهای غربی برای ویلا یا باغ و یا در سرویس های بهداشتی و پاسیو کاربرد دارد.

پنجره سایبانی ظاهری ظریف و زیبا داشته و دارای وزن سبک و نصب سریع و آسان می باشد. این محصول محدودیت ابعاد داشته و در اندازه های بیش از 50cm  تولید نمی شود. از دلایل استحکام و مقاومت این پنجر ها ، استحکام بالا با ضخامت لایه بیرونی و به کارگیری پروفیل های گالوانیزه درون فضاهای خالی می باشد و هم چنین دوام بالا و مقاومت در هر گونه شرایط آب و هوایی ، نور و اشعه ماورابنفش گرمای مستقیم و شدید نور خورشید و مواد شیمیایی دارد و غیر قابل اشتعال است.

در مقایسه این نوع با سایر پنجره های Upvc از لحاظ قیمت، باید بیان کرد که به دلیل استفاده از یراق آلات منحصر به فرد قیمت آن کمی بالاتر می باشد. برای مثال؛ یراق این نوع پنجره 3زبانه و با قابلیت کنترل درجه است که باید در مقابل فشار باد وباران که بصورت عمودی برروی او فرود می آید مقاوم باشد. همینطور درزگیرهای مخصوصش با ضریب کریستالیزه وانعطاف پذیری 53درصد تولید میشود که مقاومت بالایی درمقابل uv آفتاب و ورود آب باران جمع شده درپشت پنجره دارد.

حتما بخوانید: نکات مهم قبل از خرید پنجره دوجداره

این مطلب چقدر مفید بود ؟
5/5 - (3 امتیاز)

سوالات متداول

  • کاربرد این نوع پنجره ها در کجاست؟
    پنجره سایبانی قابلیت استفاده در تمامی ساختمان ها را دارد. ولی با توجه به نوع ویژگی های آن، بیشتر در ویلاها و ساختمان هایی با فضای محدود کاربرد دارد. همچنین استفاده از این محصول در قسمت نورگیر یا پاسیوی ساختمان های امروزی نیز بسیار گسترش پیدا کرده است. این کالا با قدرت استحکام بالایی که دارد می تواند یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما باشد که با قیمتی بسیار مناسب در بازار عرضه شده است.
  • مزایای این نوع پنجره ها چیست ؟
    گردش هوای خوب،‌ وزن پایین، نوردهی بالاو بازشوی آسان از مهمترین مزیت های این نوع پنجره دوجداره است.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *