پنجره دوجداره آکاردئونی

آخرین تاریخ به روز رسانی : 19 آذر 1401

پنجره دوجداره آکاردئونی، یکی از انواع پنجره های دوجداره می باشد که از دو الی هفت پانل ساخته شده است. این پانل ها معمولا از جنس آلومینیوم و یا پلی وینیل کلراید هستند و بر روی غلطک های این پنجره ها جمع می شوند. کاربرد اصلی پنجره های آکاردئونی برای پنجره هایی است که قاب عریضی دارند.

معمولا انواع پنجره های دوجداره بر اساس متریال سازنده آنها و نحوه بازشو آنها نام گذاری می گردد. در نتیجه پنجره های دوجداره آکاردئونی (Folding) که به پنجره های تاشو نیز معروف هستند، به این ترتیب نامگذاری شده اند.

انواع پنجره دوجداره آکاردئونی

معرفی پنجره دوجداره آکاردئونی

در پنجره های آکاردئونی، لنگه های بازشوی در شبیه به آکاردئون و به صورت لولایی بر روی یکدیگر قرار می گیرند. در هنگام باز شدن پنجره نیز این لنگه ها در یک سمت چارچوب بر روی هم جمع می شوند. این عمل توسط غلطک هایی که بر روی ریل افقی بالا و پائین پنجره حرکت می کنند، به نرمی انجام می گیرد.

نصب پنجره دوجداره آکاردئونی upvc یکی از تخصصی ترین انواع نصب پنجره می باشد. زیرا ساختار این پنجره ها کمی پیچیده است و لازم است با تبحر و دقت بالایی نصب گردد. در صورت عدم نصب اصولی در مدت زمان کوتاهی این پنجره ها دچار آسیب خواهند شد. و کارایی و کیفیت لازم خود را از دست خواهند داد.

در خصوص نصب پنجره های دوجداره خود می توانید از کارشناسان و نصابان پولاد یراق تارادیس که دارای تخصص و تجربه کافی در این زمینه هستند، کمک بگیرید.

کاربرد

در اماکنی که درب ورودی رفت و آمد دارای دهانه بزرگی است،. همچنین پنجره های عریض و زمانیکه در طراحی ساختمان مسیر وسیعی برای دسترسی به تراس یا حیاط در نظر گرفته می شود، این پنجره ها گزینه مناسبی هستند.

زیرا لنگه ها با ظرافت بر روی یکدیگر جمع شده، فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. معمولا عرض مفید دهانه بازشو بالای 3 متر خواهد بود. برای ابعاد کوچکتر، استفاده از درب یا پنجره های آکاردئونی توجیه چندانی ندارد.

کاربرد درب و پنجره آکاردئونی

عملکرد درب و پنجره های آکاردئونی به گونه ای است که مانند یک دیوار کامل بین فضاهایی مانند آشپزخانه، پاسیو، اتاق و … با فضاهای دیگر داخل ساختمان عمل می کند. و ویژگی جذاب و منحصر به فرد آنها نیز در این است که به سادگی و با یک حرکت این دیوار شیشه ای به کنار رفته و می توانید از فضای سبز بیرون ساختمان و هوای تازه استفاده کنید.

مزایای پنجره های آکاردئونی

پنجره های دوجداره آکاردئونی علاوه بر جذابیت ظاهری و تنوع بالایی که دارند، دارای مزایای بسیار دیگری نیز هستند. از دلایل منحصر به فرد این پنجره ها می توان به موارد جالب توجه زیر اشاره نمود:

بهینه سازی مصرف انرژی

در هنگام بسته بودن پنجره های دوجداره آکاردئونی، نفوذ و گردش هوای داخل و خارج ساختمان تقریبا غیر ممکن خواهد بود. همین امر تاثیر مستقیمی بر کاهش مصرف انرژی، برق و سوخت در گرم یا خنک کردن داخل ساختمان در فصول سرد یا گرم سال خواهد داشت.

در نتیجه نه تنها این پنجره ها برای ساختمان های بزرگی نظیر ویلاها گزینه ایده آلی هستند.، بلکه در ساختمان هایی مانند گاراژها، سوله یا کارگاه ها نیز گزینه مناسبی به شمار می روند.

آکاردئونی یو پی وی سی

امکان دسترسی 90 درصدی به فضای بیرونی

یکی از دلایل محبوبیت این نوع درب و پنجره ها آن است که به طور کامل باز می شوند و از سر راه شما کنار می روند! بطوریکه صد در صد لنگه ها بر روی هم جمع گردیده، چشم انداز و نورگیر فوق العاده ای در اختیارتان خواهند گذاشت.

به خصوص در ویوهای ابدی و مناظر پانورامای خارج از ساختمان ها یا ویلاها، استفاده از درب و پنجره های دوجداره آکاردئونی عالی ترین انتخاب است. نحوه باز شدن این درب و پنجره ها بهترین حالت تهویه هوای خانه را نیز به دنبال خواهد داشت.

هزینه های پائین تعمیر و نگهداری

برخی افراد تصور می کنند به دلیل استفاده از ریل و غلطک در این پنجره ها، امکان خرابی آنها با گذشت زمان بالا خواهد بود. که این یک تصور اشتباه است و تنها با نگهداری صحیح و تمیز کردن آنها هر چند وقت یکبار، می توانید به مدت طولانی و بدون ایجاد مشکل از آنها استفاده لازم را ببرید.

غلطک های به کار رفته در ساخت سیستم غلطکی پنجره های آکاردئونی، دارای مقاومت لازم برای تحمل سالیان سال سایش را دارا می باشند. در نتیجه احتمال خوردگی و خرابی و فرسودگی آنها و نیاز به تعویض، بسیار به ندرت و اندک خواهد بود.

جذابیت و زیبایی بصری

از مهم ترین عوامل ترغیب افراد به نصب پنجره های دو جداره مدل آکاردئونی، زیبایی قابل توجه آنها است. به طوری که به زیبایی و جذابیت دکوراسیون و معماری داخلی و خارجی ساختمان یا ویلای شما می افزایند. همچنین به دلیل امکان انتخاب قاب این درب و پنجره ها از متریال و رنگ های مختلف، از تنوع بالایی مطابق با سلیقه افراد و طراحی ساختمان های مختلف، برخوردارند.

مزایای پنجره آکاردئونی یو پی وی سی

قیمت پنجره های دوجداره آکاردئونی

با در نظر گرفتن کیفیت ساخت خوب و مواد اولیه و یراق آلاتی که در ساخت این نوع پنجره های upvc به کار می رود، قیمت آنها بسیار مناسب است. یراق آلاتی که در پنجره های آکاردئونی upvc به کار می رود تنها مختص همین نوع از پنجره هاست. متراژ یراق آلات به کار رفته در این پنجره ها و یا پارتیشن ها بالغ بر 3 متر خواهد بود.

در عین حال این پنجره ها بسیار کاربردی هستند و در استفاده طولانی مدت از آنها با هیچ مشکلی روبرو نخواهید شد. برای این منظور به نصب اصولی و صحیح توسط نصابان و کارشناسان با تجربه در این زمینه توجه ویژه ای داشته باشید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی و تماس تلفنی با گروه پولاد یراق تارادیس در ارتباط باشید.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7/5 - (3 امتیاز)

سوالات متداول

  • کاربردهای اصلی پنجره های آکاردئونی در چه ساختمان هایی است؟
    با توجه به کارایی و ویژگی های این پنجره ها از آنها غالبا در ویلاها وساختمان های دارای ورودی و پنجره های بزرگ با عرض بالا استفاده می شود. همچنین جهت پارتیشن بندی و جدا کردن دو بخش ساختمان از یکدیگر، تقسیم فضاهای بزرگ ساختمان ها با متراژ بالا به بخش های کوچک جهت گرمایش یا سرمایش مقرون به صرفه و موثر تر، ایجاد اتاق خواب موقت و موارد مشابه می توان از این نوع پنجره ها استفاده کرد.
  • معایب پنجره آکاردئونی upvc چیست؟
    این نوع پنجره ها دارای مزایای بی شماری هستند و تنها به دلیل چند محدودیت می توان معایبی برای آنها در نظر گرفت. از جمله این که برای هر کاربری و هر نوع ساختمانی مناسب نیستند و محدودیت حداقل و حداکثر عرض و ارتفاع استاندارد لازم را دارا می باشند. همچنین برای تولید این پنجره ها از پروفیل خاصی باید استفاده شود.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *