انواع پنجره کامپوزیتی

آخرین تاریخ به روز رسانی : 28 تیر 1402

پنجره کامپوزیت در واقع نوع بهبود یافته ای از پنجره های دوجداره یو پی وی سی متشکل از ترکیبی از ویژگی های برتر چوب و آلومینیوم می باشد. پروفیل های کامپوزیتی پنجره دوجداره UPVC از ترکیب دو یا چند ماده با ویژگی های متفاوت ساخته می شوند. بطوریکه مواد در کامپوزیت با یکدیگر ترکیب نمی شوند. هر یک از متریال به کار رفته به صورت مجزا قابل تشخیص می باشند. در واقع می توان گفت کامپوزیت ها با هدف بهره برداری از مزایای چند متریال اولیه مختلف در کنار یکدیگر ساخته شده اند. 

علاوه بر زیبایی، سایر ویژگی های مثبت پنجره های چوبی و آلومینیومی نظیر عایق حرارتی، صوتی و مقاومت در برابر رطوبت بصورت همزمان در این پنجره ها به چشم می خورد.

پنجره کامپوزیت چیست؟

این پنجره ها ظاهری جذاب و عایق موثر یک پنجره چوب را درون آن ترکیب می کنند. اما برای ماندگاری بهتر در قسمت خارجی و نگهداری راحت تر، از روکش آلومینیوم در ساخت آن استفاده می شود. یک پنجره بادوام می تواند جذابیت چوب را بدون مشکلات متریال چوبی در داخل خود نشان دهد.

انواع پنجره کامپوزیتی

پنجره چوبی یکی از انواع پنجره و در واقع از قدیمی ترین نوع آنها است. در گذشته به دلیل  دسترسی زیاد به چوب، در اکثر خانه ها از مصالح چوبی برای ساخت قاب پنجره ها استفاده می شد. همچنین پنجره های آهنی که امروزه استفاده از آنها به دلیل مشکلات و معایب بسیار منسوخ شده است.

به دلیل ترکیبی بودن ویژگی های پنجره های آهنی و چوبی در پنجره کامپوزیت، بهترین عملکرد، عایق بندی حرارتی و زیبایی ظاهری را شاهد هستیم.

مزایای پنجره کامپوزیت

با پیشرفت تکنولوژی فرایندهای شیمیایی وارد صنعت ساخت درب و پنجره شدند. پنجره کامپوزیتی ترکیبی از پی وی سی و یوپی وی سی است. پنجره های دوجداره ای که با قالب کامپوزیت ساخته می شوند نسبت به پنجره های دوجداره طرح چوب دارای دوام و طول عمر بیشتری هستند. در صورت نگهداری صحیح شاهد عمر مفید طولانی در این نوع پنجره ها خواهیم بود. سایر مزایا عبارتند از:

  • دوام و ماندگاری بالا
  • عایق صوتی و دارای خاصیت آکوستیک در برابر صدا
  • عایق گرما و سرما
  • ذخیره انرژی و کاهش هزینه های حامل های انرژی
  • عدم نیاز به تعمیرات و نگهداری به دلیل استحکام عالی
  • تنوع در طرح

پنجره آلوکلاد

یکی از انواع پنجره های کامپوزیتی، پنجره های چوبی هستند که دارای روکش آلومینیومی می باشند. به این نوع پنجره ها آلوکلاد نیز گفته می شود. در شرایطی که به طراحی دکوراسیون چوبی علاقه مند هستید اما محیط شما شرایط استفاده از پروفیل های چوبی را ندارد، پنجره کامپوزیتی آلوکلاد یک گزینه عالی است.

مزایا و معایب پنجره دوجداره کامپوزیت

قیمت پنجره دوجداره کامپوزیت

تنها ایراد یا عیبی که این نوع پنجره ها دارند قیمت آنها است. زیرا ساخت و نصب این نوع پنجره ها مستلزم هزینه های بالاتری نسبت به سایر پنجره های دوجداره است. اما در عین حال از طول عمر بالاتر و کارکرد بهتری برخوردار می باشند. به دلیل صرفه جویی در هزینه های جانبی و عایق بندی مناسب، این هزینه ها در دراز مدت جبران خواهند شد.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
5/5 - (2 امتیاز)

سوالات متداول

  • ماندگاری پنجره دوجداره کامپوزیت چند سال است؟
    بطور کلی این نوع پنجره ها به لحاظ ساختاری که دارند از عمر طولانی تری نسبت به پنجره های دوجداری یو پی وی سی برخوردار هستند. بطوریکه در مقابل پنجره های دوجداره UPVC با عمر مفید ۲۵ تا ۳۵ سال، پنجره های دوجداره کامپوزیتی، در صورت عدم آسیب، دارای عمر مفید ۴۰ ساله هستند.
  • استحکام پنجره با پروفیل کامپوزیت چقدر است؟
    این نوع پنجره ها به لحاظ ساختاری بسیار قوی و قابل اعتماد هستند. زیرا در ساختار آنها خواص هر دو نوع پنجره چوبی و آلومینیومی که هر دو مستحکم هستند ترکیب شده است. به همین دلیل علاوه بر استحکام بالا، از امنیت خوبی نیز برخوردار می باشند.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *