کاربرد گالوانیزه در درب و پنجره UPVC

آخرین تاریخ به روز رسانی : 21 اردیبهشت 1402

کاربرد اصلی گالوانیزه در درب و پنجره UPVC، به منظور افزایش طول عمر و استحکام آن می باشد. و در واقع یکی از اصلی‌ترین اجزای درب و پنجره دوجداره UPVC محسوب می گردد. به کار گیری گالوانیزه در ساخت درب و پنجره های UPVC، مقاومت آنها را در برابر ضربه، افتادگی لنگه و … تا حد قابل توجهی افزایش می‌ دهد.

در صورت تمایل می‌ توانید با مراجعه به نمایندگی‌ هایی از قبیل نمایندگی ویستابست، وین تک و نمایندگی هافمن از نزدیک جنس و نوع پروفیل‌ های پنجره دوجداره UPVC را مشاهده کنید. همچنین در صورت نیاز با متخصصانی که در نمایندگی حضور دارند مشورت کرده و با توجه به پیشنهادات و نکته‌ هایی که خدمت شما ارائه می‌ گردد، بسته به شرایط، پروفیل درب یا پنجره دوجداره خود را انتخاب کنید.

گالوانیزه در درب و پنجره upvc

کاربرد گالوانیزه در درب و پنجره upvc

همانطور که اشاره کردیم، گالوانیزه در بالا بردن مقاومت درب و پنجره‌های دوجداره UPVC بسیار موثر می باشد. عدم به کار بردن گالوانیزه در پروفیل پنجره ها و یا با کیفیت نبودن آن، شکستگی و مشکلاتی از قبیل افتادگی، تغییر شکل و فرم پنجره را به دنبال خواهد داشت.

پروفیل‌های پنجره‌های دوجداره با یکدیگر متفاوت بوده و به همین علت محل قرار‌گیری گالوانیزه در آنها متفاوت می‌ باشد. داخل پروفیل در قسمت مرکزی حفره‌ای وجود داشته که محل قرار‌گیری گالوانیزه می‌ باشد.

کاربرد گالوانیزه در ساخت پنجره

اهمیت بکارگیری گالوانیزه در پنجره دوجداره

تمامی قطعات و اجزای تشکیل دهنده درب و پنجره‌های دوجداره یو پی وی سی به گالوانیزه پیچ و محکم می شود. در نتیجه اگر گالوانیزه داخل پروفیل وجود نداشته باشد یا از کیفیت پایینی برخوردار باشد.، ضمن احتمال افتادگی، شکستگی یا تغییر فرم، بقیه اجزا نظیر لولا، کانکتور و … که به گالوانیزه پیچ می‌ شوند و در نهایت محل اتصال مولیون نیز دچار مشکل خواهد شد.

اهمیت اصلی استفاده از گالوانیزده در پروفیل پنجره های دوجداره، جلوگیری از تغییر شکل یا خم شدن پروفیل upvc می باشد. زیرا این پروفیل ها پلاستیکی هستند و به همین دلیل کاملا انعطاف پذیرند. بنابراین به محض قرار گرفتن در معرض خورشید، امکان تغییر شکل آنها و از عایق خارج شدن پنجره وجود دارد.

با استفاده از گالوانیزه های U شکل در داخل پروفیل پنجره های دوجداره می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

 

نکات مهم درباره گالوانیزه پنجره Upvc

استانداردهای گالوانیزه در پروفیل پنجره

قبل از اینکه بخواهیم به استاندارد‌ها بپردازیم باید به این موضوع اشاره کنیم که ضخامت محل قرار‌گیری گالوانیزه در هر برند متفاوت است. به عنوان مثال در پروفیل‌های یو پی وی سی وین تک، محل قرار‌گیری گالوانیزه به شکلی تعبیه شده که گالوانیزه تقویت شده با ضخامت 1.25 میلی متر در آن جای بگیرد.

بنابراین به منظور کیفیت بالاتر و استحکام بیشتر، لازم است از گالوانیزه یکپارچه با ضخامت معین استفاده گردد. در این خصوص شما را به مطالعه مقاله مراحل تولید پنجره دوجداره دعوت می کنیم.

در برند‌هایی نظیر هافمن و ویستابست، ضخامت گالوانیزه به کار رفته، متفاوت می‌ باشد. در خصوص استاندارد‌های مربوط به گالوانیزه، بدیهی است ضخامت کم موجب استحکام پایین و اسکلت بندی ضعیف در مقابل فشار‌های خارجی خواهد شد.

ضخامت استاندارد گالوانیزده در پروفیل های وین تک و ویستا بست عبارتند از:

  • گالوانیزه استاندارد پروفیل وین تک: سایز ۲۸*۲۷*۲۸ میلی متر با ضخامت ورق ۱.۲۵ میل
  • گالوانیزه استاندارد پروفیل ویستابست: سایز ۲۵*۳۴*۲۵ میلی متر با ضخامت ورق ۱.۵ میل

استاندارد‌های گالوانیزه در پنجره دوجداره

فرآیند تولید

همانطور که می‌دانید گالوانیزه از جنس فلز بوده و در واقع در ساخت آن از ورقه‌ فلز با روکش زینک استفاده می‌ شود. که این دو به هیچ عنوان از هم جدا نشده و ترکیب به صورت یکدست با کیفیت بالا شکل داده می‌شود.

در فرایند شکل دادن به ورقه‌های آهن همراه با روکش زینک با توجه به نوع پروفیل UPVC پنجره‌های دوجداره، گالوانیزه به صورت u شکل و مربعی شکل داده می‌شود.

همانطور که اشاره داشتیم برخی کارخانه‌های تولید گالوانیزه به صورت اختصاصی تنها برای یک برند گالوانیزه تولید می کنند. گالوانیزه پروفیل های upvc، بعد از مرحله برش خوردن پروفیل، توسط دستگاه های برش مخصوص، به اندازه پروفیل upvc برش می خورند. سپس در داخل پروفیل انداخته شده و توسط یک پیچ یک سانتی متری داخل آن ثابت و محکم می شوند.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7/5 - (4 امتیاز)

سوالات متداول

  • عدم استفاده از گالوانیزه مهار چه مشکلاتی در پی خواهد داشت؟
    در صورت عدم استفاده از گالوانیزه مهار، در مدت کوتاهی پس از نصب، پنجره دچار تاب دیدگی می شود و بازشوها عایق نخواهند شد و پنجره به طور کلی عایق صوت و حرارتی خود را از دست خواهد داد. همچنین امکان جدا شدن لنگه از جای خود وجود دارد.
  • بهترین جایگزین گالوانیزه برای پنجره های دوجداره چیست؟
    مناسب ترین جایگزین برای استحکام بخشی به پنجره های دوجداره CRP می باشد که مخفف Composite Reinforced Plastic است. CRP نوعی پلاستیک تقویت شده دارای خاصیت ضد حریق و غیر قابل انعطاف در برابر گرما یا سرما و بهترین جایگزین برای پروفیل گالوانیزه معمولی است که مزایای بسیاری از جمله مقاومت بسیار بالاتر دارد و در عین حال معایب گالوانیزه های معمولی را نیز ندارد.
2 دیدگاه در “کاربرد گالوانیزه در درب و پنجره UPVC
  • 24 تیر 1399 at 6:59 ق.ظ
    Permalink

    بسیار عالی و جامع????

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 10:34 ق.ظ
    Permalink

    بله گالوانیزه که باید داشته باشه حتما

    Reply
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *