نحوه شستشو توری ‌های UPVC

آخرین تاریخ به روز رسانی : 11 دی 1402

نحوه شستشو توری ‌های UPVC یو پی وی سی شامل مراحل و راهکارهایی می باشد که با رعایت آنها می توانید طول عمر توری پنجره خود را افزایش دهید. توری‌ های upvc پنجره‌ های دوجداره یکی از ملزومات مهم این نوع پنجره ها محسوب می‌ شوند.

بسیاری از افرادی که اقدام به تعویض یا بازسازی پنجره‌های قدیمی می نمایند آنها را با پنجره‌های دوجداره upvc تعویض خواهند کرد. با گرم شدن هوا بیش از پیش اهمیت نصب و اجرای توری‌های UPVC را بر روی پنجره‌ها درک خواهند کرد. زیرا برای متعادل‌سازی هوای داخل و جریان هوا، پنجره‌ ها را برای مدتی باز خواهند گذاشت و این فرصت مناسبی برای حشرات موذی خواهد بود.

روش های شستشوی توری پنجره دوجداره در منزل

طرز شستشوی صحیح توری UPVC

توری‌های پنجره‌ دوجداره با توجه به نوع طراحی و متریال ساختشان، در مقایسه با توری‌ های فلزی قدیمی گرد و غبار و آلودگی بسیار کمتری را به خود جذب می نمایند. زمانیکه این توری ها کثیف شوند یا گرد و غبار بر روی آنها نقش ببندد، می‌ توانید با استفاده از بخارشو حتی بدون نیاز به خارج کردن توری‌ ها، تمامی کثیفی و جرمی که بر روی آنها وجود دارد را به راحتی از بین ببرید.

نظافت مدل های پلیسه

این نوع توری ها یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ ترین نوع توری‌ های استفاده شده در پنجره‌ های دوجداره می‌باشند. این نوع توری‌ ها دارای قابی ثابت بوده و به راحتی قابل جدا شدن از قاب اصلی نمی باشند. مراحل کامل شستشوی توری های پلیسه را در این بخش از تارادیس بخوانید.

توری‌ های UPVC پلیسه‌ ای که در پنجره‌های دوجداره UPVC استفاده می‌شوند،. با توجه به ساختار و متریالی که به همراه دارند به شما این امکان را خواهند داد تا برای مدت زیادی از آنها بدون بروز کوچترین مشکلی در آن‌ها استفاده کنید. این نوع توری ها به صورت کرکره‌ای بالا و پایین یا چپ و راست خواهند رفت. انتخاب این موضوع به شما بستگی دارد که به چه شکل می‌خواهید باز و بسته شود.

نحوه تمیز کردن

نحوه شستشو توری ‌های پلیسه UPVC با استفاده از جارو برقی خاک یا گرد و غبار آنها را گرفته و با استفاده از یک دستمال نم دار آن‌ ها را تمیز کنید. با این روش نه تنها باعث پارگی، خرابی یا حتی رسیدن کوچکترین آسیبی به این نوع توری‌ها نخواهید شد.، بلکه بر طول عمر آنها نیز اضافه خواهید کرد.

با استفاده از نحوه صحیح شستشو توری پلیسه می‌ توانید آنها را برق انداخته بدون آنکه کوچکترین آسیبی به آن‌ ها برسد. اما به طور کلی با توجه به اینکه توری‌ های upvc پنجره‌ های دوجداره بسیار دیر‌تر از انواع معمولی و قدیمی کثیف خواهند شد، بسیار دیر به دیر تر نیاز به تمیز کاری یا شستشو پیدا خواهند کرد.

نحوه شستشو توری upvc با بخارشو

نکاتی در رابطه با نحوه شستشو توری ‌های UPVC نازک

احتمال آسیب دیدگی توری ها که دارای بافت ظریف تری هستند در حین شستشو و عملیات تمیز کردن، بیشتر است. بنابراین به منظور اجتناب از شستشو غیر اصولی و در نتیجه آسیب به بافت این توری ها بهتر است شخصا وارد عمل نشوید.

شیوه تمیز کردن توری های ظریف و نازک با توری های معمولی کمی متفاوت است. بهتر است برای این کار از افراد متخصص کمک بگیرید که با کمک ابزارهایی تخصصی تر آن را به بهترین نحو انجام دهند.

نحوه نظافت توری آکاردئونی در منزل

نحوه نظافت توری آکاردئونی

توری های تک فریم به قاب آلومینیومی خود متصل هستند. در نتیجه در اثر باز و بسته شدن های مداوم دچار آسیب نخواهند شد. این نوع توری ها را نمی توان از قاب خود جدا کرد و برای نظافت آنها لازم است قاب را به همراه توری از روی پنجره باز کنید.

برای شستشوی توری های پلیسه دبل فریم این مشکل وجود ندارد. زیرا به دلیل استفاده از دو فریم مجزا به سادگی می توان توری را از قاب جدا کرد. برای اینکار کافی است توری را جمع کرده، فریم دوم را از چارچوب ثابت جدا و خارج سازید.

نصب توری پنجره دوجداره خانه پس از شستشو

به طور کلی جنس فلزی توری های پنجره های دوجداره قابلیت شستشو و تمیز شدن آسانی دارند. به طوریکه در اکثر مواقع تنها با کمی فشار آب می توانید کلیه منافذ را باز و توری را تمیز کنید. پس از اتمام مراحل شستشو و خشک کردن توری، لازم است آن را با دقت نصب کنید. جهت نصب توری های آکاردئونی پنجره های دبل فریم کافی است فریم دوم را بر روی فریم اصلی و در سر جای اولیه خود سوار کنید.

در توری های تک فریم نیز با بستن پیچ ها می توانید آن را در محل صحیح خود نصب کنید. با بستن پیچ ها فریم به طور کامل در جای خود ثابت می شود. توجه داشته باشید این کار نیاز به دقت و حوصله زیادی دارد. بنابراین می توانید آن را به صورت سالانه و ترجیحا در فصول سرد سال انجام دهید.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7/5 - (4 امتیاز)

سوالات متداول

  • بهترین شوینده برای شستشوی توری ‌های upvc چیست؟
    مواد به کار رفته در ساخت توری های یو پی وی سی به خصوص مدل های پلیسه به گونه ای است که براحتی با آب به تنهایی تمیز می شوند. اگر توری پنجره آشپزخانه شما آلوده به چربی می باشد، می توانید از کمی صابون به همراه آب ولرم برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  • برای شفاف و درخشنده کردن توری ها چه ترفندهایی وجود دارد؟
    برای تمیز کردن هر چه بهتر توری های upvc با حداکثر شفافیت می توانید از تیغه های لاستیکی نرمی که برای تمیز کردن شیشه ها به کار می رود استفاده کنید. همچنین می توانید از محلول های شیشه پاک کن معمولی و یا محلول آب ولرم به همراه سرکه یا صابون معمولی نیز استفاه کنید. بهتر است قبل از شستشو گرد و غبار اضافی را با جارو برقی رفع و سپس اقدام به شستشو کنید. هرگز از شوینده های اسیدی و قوی برای شستشوی توری ها استفاده نکنید.
3 دیدگاه در “نحوه شستشو توری ‌های UPVC
  • 1 مرداد 1399 at 10:21 ق.ظ
    Permalink

    شستن توری خیلی دردسره

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 10:51 ق.ظ
    Permalink

    با سلام- من میخواستم توری تهیه کنم برای درب بالکن ؟
    برای باز و بسته شدن مشکلی پیش نمیاد؟
    ممنون میشم پاسخ گو باشید؟

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 11:48 ق.ظ
    Permalink

    من همیشه واسم سوال بود ممنون از سایتتون

    Reply
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *