عوامل تاثیرگذار در عایق صوتی بودن پنجره‌های دوجداره

آخرین تاریخ به روز رسانی : 28 شهریور 1402

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی عوامل موثر بر عایق صوتی پنجره‌ های دوجداره بپردازیم. در ابتدا لازم است به این موضوع اشاره کنیم که عوامل مختلف و زیادی ممکن است بر روی میزان عایق بودن پنجره‌های دوجداره UPVC موثر باشد.

اما اگر قصد تعویض پنجره‌های قدیمی یا بازسازی پنجره‌های خود را دارید و عایق صوتی یکی از اولویت‌های اصلی شما به حساب می‌آید.، پیشنهاد ما به شما استفاده از درب و پنجره‌هایی با پروفیل UPVC می‌باشد.

در واقع در پروفیل‌های UPVC از حفره‌ها و بخش‌ های متعددی استفاده شده است. که علاوه بر استفاده‌ هایی نظیر جای گیری گالوانیزه در آن‌رها و … باعث می‌ شوند تا عایق مناسبی در برابر صدا‌های محیط پیرامون باشند.

بهترین پنجره دوجداره از نظر عایق صوتی چه ویژگی هایی دارد ؟

بهترین پنجره دوجداره از نظر عایق صوتی باید از پروفیل یو پی وی سی ۵ کاناله ساخته شده باشد و شیشه ی آن ۳ جداره باشد. بهترین یراق نیز برند Roto آلمان ( ۲ حالته ) است که تاثیر بسیاری در کاهش نفوذ صدا دارد.

نکته بسیار مهم دیگری که در کاهش انتقال صدا موثر است، تولید کننده پنجره است. هر چیز میزان کیفیت ساخت و مونتاژ پنجره بهتر باشد و تولید کننده از متریال مرغوب تری استفاده کند، میزان نفوذ آلودگی های صوتی کمتر خواهد بود.

نقش شیشه در عایق بندی صوتی پنجره‌ UPVC

عوامل موثر بر عایق صوتی پنجره‌های دوجداره

انتخاب ضخامت شیشه دوجداره مناسب

انتخاب شیشه دوجداره مناسب با ضخامت مشخص می‌تواند تا حد قابل توجهی در عایق بودن پنجره‌ های دوجداره تاثیر داشته باشد. از این رو متخصصین این امر به افرادی که جهت بازسازی یا تعویض پنجره‌ های خود به نمایندگی‌ های معتبر نظیر هافمن، ویستا بست، وین تک، آساش و آکپا مراجعه می‌کنند.، و عایق بندی صوتی در اولویت آنها قرار دارد، اهمیت ضخامت و جنس شیشه‌ها را همیشه گوشزد خواهند کرد.

در واقع ضخامت و جنس شیشه‌ ها بعد از انتخاب پروفیل مناسب یکی از مهم‌ترین و تاثیر گذار‌ترین پارامتر‌هایی به شمار می رود. که باید به آن توجهی ویژه داشت. اگر بخواهیم به صورت کامل‌تر به این موضوع بپردازیم باید بگوییم که معمولاً میزان عایقبندی صوتی در پنجره‌هایی بالاتر خواهد بود. که در آنها از شیشه‌هایی با ضخامت 6، 6 استفاده شود.

اهمیت یراق آلات

یکی دیگر از نکات یا پارامتر‌هایی که در رابطه با عایق بندی پنجره قدیمی از اهمیت بالایی برخوردار بوده.، به صورت کلی نقشی اساسی را در این امر ایفا می‌کند. استفاده از یراق آلات با کیفیت و مشخص می‌باشد.

با توجه به پروفیل یا حالت بازشویی که پنجره شما دارد، باید یراق آلات مناسب آن را انتخاب و تهیه کنی. همچنین نکاتی را که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت را در انتخاب خود در نظر داشته باشید.

تنوع حالت های بازشو پنجره

حالت‌ های بازشو پنجره دارای تنوع بسیاری می‌باشند. اما در حالت‌های بازشو دو حالته ما شاهد یراق آلاتی متفاوت هستیم. که از چهار طرف مختلف پنجره را قفل کرده و از نظر عایق بودن و حتی امنیت پنجره دوجداره شما را در وضعیت خوب و مناسبی قرار خواهند داد.

این نوع یراق آلات در کیفیت‌ های مختلفی در بازار قابل دسترسی بوده که با توجه به بودجه‌ ای که در اختیار دارید.، باید یکی از آنها را انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر برایتان مقدور است یراق آلات مصرفی پنجره‌ های خود را به صورت کلی و با هر حالت بازشویی از جنسی خوب با هزینه‌ ای نسبتاً بالا تهیه و نصب کنید.

چرا که هر چه جنس و کیفیت محصولات بالاتر باشد، عملکرد و طول عمر بهتری داشته و در واقع در هزینه‌ های شما نیز از یک بعد دیگر صرفه جویی خواهد شد.

شیشه و عایق بندی صوتی پنجره

تاثیر فوم پلی ارتان میزان عایق بندی پنجره

یکی دیگر از عوامل موثر بر عایق صوتی پنجره‌ های دوجداره که باید به آن توجهی ویژه داشته باشید. این است که از فوم پلی ارتان حتماً استفاده شود. در دور تا دور پروفیل پنجره‌ی دوجداره UPVC این فوم تزریق شود. در واقع تمامی حفره‌ها به خوبی پر شوند و جای خالی در پروفیل‌ها باقی نماند.

این نوع فوم مخصوص تا حد قابل توجهی در میزان عایق بندی پنجره‌های دوجدار تاثیر دارد. در صورتی که تمامی فاکتور‌ها رعایت شود اما به این مورد بی توجهی گردد، عایق بندی صوتی پنجره‌ های دوجداره دچار مشکل خواهد شد.

در ادامه شما را به مطالعه مقاله عوامل موثر در عایق حرارتی پنجره دوجداره دعوت می کنیم.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
5/5 - (1 امتیاز)

سوالات متداول

  • چه نوع ترکیب شیشه در پنجره های دو جداره بهترین عایق صوتی خواهد بود؟
    شیشه های دوجداره ای که در ساخت یک جدار آنها از شیشه لمینت با pvb عایق صوت استفاده شده باشد تقریبا بهترین عملکرد عایق بندی صوتی را خواهد داشت.
  • زمانیکه علیرغم نصب پنجره های دو جداره upvc هنوز سر و صدا به داخل منتقل می گردد چه عواملی باید بررسی شوند؟
    مورد اول نوع شیشه دو جداره است که اگر استاندارد باشد صدا را بسیار کم از خود عبور خواهد داد. فاکتور دوم رگلاژ یراق آلات می باشد که چنانچه از یراق های دو حالته با لولای قابل تنظیم استفاده شده باشد، می توان با رگلاژ صحیح میزان سر و صدا را کاهش داد. اگر از لولاهای غیر استاندارد در ساخت پنجره استفاده شده باشد، برای بهبود عایق بندی صوتی، باید تعویض گردد.
14 دیدگاه در “عوامل تاثیرگذار در عایق صوتی بودن پنجره‌های دوجداره
  • 1 مرداد 1399 at 9:39 ق.ظ
    Permalink

    مطلب مفیدی بود ممنون

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 10:10 ق.ظ
    Permalink

    سلام خواستم تشکر کنم از سایت خوبتون و اطلاعاتی که در اختیار مردم قرار میدید،من از محصولات تارادیس خرید کردم و واقعا بابت کیفیت عالی و نصب خیلی خوب که داشتن تشکر میکنم،

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 10:17 ق.ظ
    Permalink

    ممنون از توضیحات کارشناسیتون

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 10:37 ق.ظ
    Permalink

    بسیار مطالب آموزنده ای بود
    با تشکر

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 10:42 ق.ظ
    Permalink

    واقعا یک پنجره و یا شیشه خوب میتونه بهترین انتخاب باشه. مطالب سایت خیلی خوب است- تشکر

    Reply
    • 1 مرداد 1399 at 11:55 ق.ظ
      Permalink

      mamnon az pasokhgoee kamel va daghighe hamkaraton.

      Reply
  • 1 مرداد 1399 at 11:32 ق.ظ
    Permalink

    بسیار نکات کلیدی و مهمی رو مطرح کردید

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 11:34 ق.ظ
    Permalink

    سلام و سپاس از کارتان بسیار کار زیبا و خوبی برای من ارائه دادین از مدیریت محترم ممنون و پرسنل

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 11:40 ق.ظ
    Permalink

    موارد کلیدی و ارزنده ای بود.ممنون

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 11:46 ق.ظ
    Permalink

    با سلام برای کم کردن میزان صدا شیشه 4-6بهتر می باشد یا 6-6

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 11:57 ق.ظ
    Permalink

    سلام خوبین سپاس از نصب پنجره های ایران مال نصب بسیار خوبی بود

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 11:58 ق.ظ
    Permalink

    ba tavajoh b navasanate geymate $ nerkhha tagheer mikone?

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 11:58 ق.ظ
    Permalink

    پنجره تارادیس نمونه در کل ایران

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 12:00 ب.ظ
    Permalink

    تارادیس فقط یه نام نیس بلکه هزاران لایک دارد

    Reply
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *