پنجره دوجداره محوری

آخرین تاریخ به روز رسانی : 5 اردیبهشت 1402

پنجره دوجداره محوری از سبک های اروپایی و یکی از مدل های بازشوی جذاب و زیبا مناسب انواع دکوراسیون مدرن می باشد. پنجره های دوجداره uPVC محوری اغلب در خانه های ویلایی و ساختمان هایی با دکوراسیون خاص کاربرد دارند. سیستم یراق آلات پنجره های دوجداره محوری بسیار خاص است و غالبا در ابعاد بزرگ و لنگه های بازشوی سنگین بزرگ کاربرد دارد.

نحوه باز و بسته شدن پنجره محوری

پنجره های محوری (Pivot opening window) دارای یک لنگه هستند که حول محور خود به صورت ۱۸۰ درجه چرخید و باز و بسته می شوند. ساختار این نوع پنجره ها به نحوی است که دو لولا بر روی قاب آنها نصب گردیده است. این لولاها می توانند درجهت عمودی یا افقی قاب قرار بگیرند. در نتیجه بازشوی ان نیز از زاویه بالا و پایین یا داخل و خارج قابل حرکت و باز و بست می باشد.

پنجره دوجداره محوری

مشخصات و کاربردها

بازشوهای پنجره های دوجداره محوری به نحوی طراحی شده اند که به سادگی قابل باز و بسته شدن هستند .در نتیجه برای خانه های ویلایی و ساختمان های سه طبقه و بلند مرتبه تر بسیار مناسب می باشند.

نکته مهم در سفارش ساخت پنجره های محوری استفاده از لولاها و یراق آلات با کیفیت می باشد. زیرا در پنجره های دوجداره محوری کل وزن شیشه و قاب آن بر روی لولاها می افتد. در نتیجه فشار وارده باعث می شود یراق آلات فاقد کیفیت لازم براحتی از لنگه خود خارج شوند. یا رگلاژ پنجره بر هم خورده و منجر به عدم باز و بست صحیح یا در مواردی شکستن شیشه یا لولا گردد.

مزایای پنجره محوری

  • تمیز کردن شیشه های محوری نسبت به انواع دیگر پنجره ها آسان تر است.
  • این نوع پنجره ها سیستم خاصی دارند و دارای تهویه مناسبی هستند.
  • در این سیستم ها هوای راکد داخلی ساختمان خارج شده و هوای تازه وارد می شود.
  • پنجره های محوری دارای دو لولا هستند که در قاب پنجره نصب شده اند. همین امر باعث می شود تا پنجره ها در زاویه های مختلف بچرخد و باز شود.
  • این پنجره ها در شکل های مختلف هندسی ساخته می شوند و از تنوع طرح بالایی متناسب با طراحی ساختمان برخوردارند.
  • قابلیت سفارش در ابعاد بزرگ
  • شستشوی آسان و سریع
  • عایق بندی قوی صوتی و حرارتی
  • بازشوی زیبا و جذاب و در عین حال آسان
  • امنیت بالا به ویژه مناسب ساختمان های بلند مرتبه و طبقات بالا
  • تعمیرات و نگهداری آسان

مزیت های پنجره دوجداره محوری

نکات مهم ساخت و نگهداری

به دلیل اینکه قاب پنجره های دوجداره محوری و لولاها باید وزن شیشه را بخوبی تحمل کنند. لازم است از مقاومت کافی برخوردار باشند. به همین علت اغلب در ساخت قاب این پنجره ها از پروفیل آلومینیومی استفاده می شود. برای مقایسه پنجره دوجداره ترمال بریک و UPVC ‌می توانید این مقاله از تارادیس را مطالعه فرمائید.

به جهت نگهداری هر چه بهتر این نوع پنجره ها و افزایش طول عمر مفید آنها نیز بهتر است هر چند وقت یکبار لولاها را بخوبی روغن کاری کنید.

در گذشته پنجره های آلومینیومی محوری در پنجره های سقفی و اتاق زیر شیروانی کاربرد داشتند. امروزه در اکثر سبک های مدرن و ساختمان های ویلایی نیز از این نوع پنجره ها استفاده می شود.

قیمت پنجره دوجداره UPVC محوری

قیمت پنجره دوجداره محوری

با توجه به اینکه پنجره های محوری در طرح ها و ابعاد سفارشی ساخته می شوند. قیمت آنها به نوع پروفیل و یراق آلات مصرفی و ابعاد مورد نظر بستگی خواهد داشت. پنجره های UPVC محوری در اشکال مختلف دایره ای، بیضی، مربع، مستطیل و … با بازشوهای عمودی یا افقی همچنین در بازشوهای متعدد قابل سفارش و ساخت می باشند.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
5/5 - (1 امتیاز)

سوالات متداول

  • آیا پنجره ای محوری عایقبندی مناسبی دارند؟
    پنجره های دوجداره محوری عایق بسیار خوب صوتی و حرارتی هستند. زیرا در پروسه ساخت آنها از نوارهای پلی آمید استفاده می گردد که درون پروفیل پنجره قرار می گیرد. در نتیجه عایق بندی مناسبی در برابر رطوبت، سر و صدا و حرارت در اختیار می گذارد.
  • پنجره های یو پی وی سی محوری مناسب چه فضاهایی می باشند؟
    این نوع پنجره ها علاوه بر جذابیت و زیبایی و کاربردی که در ساختمان های ویلایی و خاص دارند. در ساختمان های بلند مرتبه به جهت تامین امنیت بیشتر و به خصوص در طبقات بالای ۳ به کار می روند. همچنین با توجه به نوع بازشوی آنها مناسب فضاهای نیازمند تهویه مناسب نظیر سرویس های بهداشتی و فضاهای مرطوب نیز می باشند.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *