حالت‌های بازشو پنجره‌های دوجداره UPVC

آخرین تاریخ به روز رسانی : 21 اردیبهشت 1402

در این مقاله قصد داریم تا به انواع حالت های بازشو پنجره‌ های دوجداره و ثابت upvc بپردازیم. اما قبل از پرداختن به این موضوع جا دارد تا به این نکته اشاره کنیم که پنجره‌های دوجداره UPVC علاوه بر نمای زیبایی که به نمای داخلی و خارجی ساختمان می‌دهندT. تا حد قابل توجهی هزینه‌ های ناشی از مصرف انرژی را نیز کاهش خواهند داد.

از این رو بسیاری از افراد روی به تعویض یا بازسازی پنجره‌های قدیمی خود خواهند آورد. به همین منظور به نمایندگی‌های معتبر نظیر هافمن، وین تک، ویستا بست، آساش و آکپا مراجعه خواهند کرد. با توجه به انتظاراتی که از پنجره‌های دوجداره upvc جدید خود دارید، متخصصین حاضر در نمایندگی‌ها می‌توانند حدود قیمتی را خدمت شما عرض کنند.

بعد از انتخاب نوع یراق آلات، پروفیل، اندازه‌گیری دقیق، نوع شیشه مصرفی در پنجره‌های دوجداره upvc و … می‌ توان به محاسبه قیمت پنجره دوجداره بطور دقیق تری پرداخت.

حالت‌های بازشو پنجره‌

انواع بازشو پنجره‌ های دوجداره UPVC با توجه به انواع پنجره ها و حالت های آن متفاوت و عبارتند از:

پنجره‌ های دوجداره UPVC ثابت

پنجره‌های دوجداره upvc ثابت هیچ نوع حالت بازشویی نداشته و هیچ یراق آلاتی نیز در آنها به کار نرفته است. در این نوع پروفیل‌های پنجره دوجداره از فریم یا پروفیل و شیشه استفاده می‌ شود.

شیشه مصرفی در این نوع پنجره‌های ثابت نیز با توجه به نیاز و سلیقه مشتری تعیین می‌ گردد. دسترسی به این شیشه‌ ها از دوطرف مقدور بوده و می‌ توان آن‌ ها را براحتی تمیز نمود.

بازشو های تک حالته

در این نوع، پنجره به یک سمت و یک حالت باز و بسته می‌شود. و از لولا در این نوع پنجره‌ها استفاده می‌ گردد. این نوع بازشو ها یکی از پنجره‌ ها یا پروفیل‌ های بازشویی محسوب می شوند که از لحاظ هزینه‌ توجیه اقتصادی داشته و مقرون به صرفه می‌ باشند.

شیشه به کار رفته در این نوع پنجره‌ ها به سلیقه و نیاز مشتری بستگی دارد. بطوریکه می‌ توان بسته به پروفیل حتی شیشه‌ های 4 جداره نیز در آن‌ ها استفاده شود.

یراق آلات مصرفی در این نوع پنجره‌ها

یراق آلات مصرفی در این نوع پنجره‌ ها انواع و اقسام مختلفی دارند. بطور کلی هرچه یراق آلات جنس و کیفیت ساخت بالاتری داشته باشند، از لجاظ هزینه‌ نیز کمی قیمت بالاتری دارند. در نتیجه هزینه‌ های نهایی شما را کمی افزایش خواهند داد.

البته به این موضوع توجه کنید که هرچه کیفیت یراق آلاتی که برای پنجره استفاده می‌شود بالاتر باشد،. به طبع طول عمر بالاتری و راحتی بهتری را برای شما به همراه خواهند داشت.

حالت های بازشو پنجره‌ های دوجداره upvc

پنجره‌های بازشو دوجداره UPVC کلنگی

پنجره‌ های کلنگی یکی از رایج‌ترین و مرسوم‌ترین نوع پنجره‌های دوجداره‌ای محسوب می‌شود. که اغلب در شرکت و اداره‌ها برای پنجره‌ها از آن استفاده می‌کنند. این نوع پنجره‌ها مقدار کمی باز می‌شوند و به همین منظور از آنها برای اداره‌ها استفاده می‌شود. تا تنها هوای اتاق و محیط کمی عوض شود یا بهتر بگوییم هوا در محیط داخل در گردش باشد.

یراق آلات مصرفی در این نوع پنجره‌ ها نیز همانند پنجره‌های تک حالته و تمامی پنجره‌ها توسط کارفرما مشخص می‌شود. با توجه به نکاتی که در بالا به آن اشاره‌ای کوتاه داشتیم،. هرچه کیفیت ساخت بالا‌تر برود هزینه نهایی نیز بالاتر خواهد رفت.

شیشه استفاده شده نیز دراین نوع پروفیل‌ها یا پنجره‌های بازشو نیز توسط کارفرما مشخص و بسته به نیاز و انتظاراتی که کارفرما مد نظر دارد انتخاب می‌ شود.

پنجره‌های دوجداره UPVC دو حالته

در بازشو های دو حالته، نحوه باز شدن پنجره‌ها ترکیبی از پنجره‌های بازشو کلنگی و تک حالته لولایی می‌ باشد. در این نوع پنجره‌ها یکی از حالت‌ها تنها برای گردش هوا داخل محیط استفاده می‌شود. که به نام بازشو کلنگی بوده و فضای کمی را لازم داشته و تنها به میزان مشخص و کمی باز خواهد شد.

این نوع بازشو‌ها همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم تنها برای تهویه و گردش هوا استفاده می‌شود و یکی از بازشو‌های محبوب به شمار می رود.

بازشو‌های تک حالته یکی از مقرون به صرفه‌ترین و مرسوم‌ترین نوع پنجره‌های بازشو می‌باشند. که به صورت تک حالته باز خواهند شد و همانند مدل کلنگی محدودیت برای میزان باز شدن این نوع بازشو‌ ها وجود نداشته و به یک سمت و بیش از 90 درجه باز خواهند شد.

مزایا

پنجره‌ های بازشو دوجداره upvc یک مزیت دیگری نیز به همراه داشته. که از لحاظ امنیتی و عایق بودن پنجره‌ها که امری ضروری محسوب می‌شود.، پنجره را در سطح بالایی قرار خواهد داد.

این نوع بازشو‌ ها به دلیل دو حالته بودن از چهار جهت قفل خواهند شد.  همانطور که اشاره کردیم این امر کمک خواهد کرد تا از لحاظ عایق بودن بتوانند در درجه بالاتری قرار بگیرند و امینت بالایی نیز به همراه داشته باشند.

یراق آلات مصرفی، نوع شیشه و پروفیل مصرفی نیز بسته به شرایط و سلیقه کارفرما انتخاب خواهد شد. هرچه از جنس و کیفیت بالاتری برخوردار باشند، طول عمر بالاتر و عملکردی بهتر را برای شما به همراه خواهند داشت. در نتیجه هزینه یراق آلات با جنس خوب نیز کمی بالاتر می‌ باشد.

پنجره‌های دوجداره فرانسوی یا دو لنگه بازشو

این نوع پنجره‌های دو جداره به صورت دو حالته و دو لنگه بازشو بوده و تا 180 درجه نیز قابلیت باز شدن در دو لنگه وجود خواهد داشت. نام این نوع از پنجره‌های چوبی دو لنگه‌ ای قدیمی الهام گرفته شده است. به همین علت به آن فرانسوی یا دو لنگه نیز می‌گویند.

در این مدل ها با توجه به دو لنگه بودن و دو حالته بودنشان مورد توجه بسیاری از مراجعین به نمایندگی‌های معتبر قرار گرفته و نا گفته نماند که این نوع پنجره‌ های بازشو دوجداره upvc بر خلاف تصور برخی از مراجعین و افرادی که قصد تعویض یا بازسازی پنجره‌های قدیمی خود را دارند. از امنیت بالایی برخوردار بوده و از لحاظ کیفیت عایق بودن یا امنیتی در سطح خوب و قابل قبولی قرار دارد. در نتیجه می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای برخی از افرادی که این نوع پنجره‌های بازشو را می‌پسندد محسوب شود.

پنجره‌های دوجداره upvc دو حالته

بازشو های کشویی

این نوع پنجره‌های بازشو یکی دیگر از انواع پنجره‌های دوجداره محسوب شده.، می‌توانند گزینه خوبی برای افرادی که محدودیت در محیط مورد نظرشان داشته یا بر حسب سلیقه ترجیح می‌دهند. برای باز کردن پنجره‌ها فضایی را اشغال نکنند محسوب می‌شود.

در واقع این نوع پنجره‌های دوجداره با توجه به طراحی که دارند بر روی یک ریل که در عرض پنجره قرار خواهد گرفت حرکت کرده و باز و بسته می‌شوند. هنگامی که به صورت کامل باز شوند بر روی پنجره‌ی ثابت قرار خواهند گرفت. این نوع پنجره‌های بازشو upvc کشویی از نظر عایق بودن در مقایسه با سایر مدل‌ها از عایق بودن کمتری برخوردار بوده و میزان درصد عایق بودن آن‌ها چیزی در حدود 70% درصد می‌باشد.

در این خصوص شما را به مطالعه مقاله مقابسه پنجره کشویی با لولایی دعوت می نمائیم.

بازشو های فولکس واگنی

این نوع پنجره‌های بازشو دوجداره upvc فولکس واگنی همانند پنجره‌های بازشو کشویی از همان سیستم و طراحی تشکیل شده اند. با این تفاوت که یراق آلات مصرفی در این نوع پنجره‌ها از نظر جنس و کیفیت تفاوت‌هایی با سایر پنجره‌های بازشو دارند. که می‌توان عایق بودن 100% را در این نوع پنجره‌های بازشو بر خلاف پنجره‌های بازشو کشویی معمولی شاهد بود.

این نوع پنجره‌های بازشو upvc با توجه به جنس و کیفیت مطلوبی که به همراه دارند.، از لحاظ قیمتی گرانتر و به طور کلی هزینه‌ای بالاتر را برای شما به همراه خواهند داشت.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
5/5 - (1 امتیاز)
7 دیدگاه در “حالت‌های بازشو پنجره‌های دوجداره UPVC
  • 1 مرداد 1399 at 10:18 ق.ظ
    Permalink

    دوحالته خیلی خوبه

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 10:38 ق.ظ
    Permalink

    بسیار مطالب آموزنده ای بود
    با تشکر

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 10:41 ق.ظ
    Permalink

    بسیار عالی بود- سپاس از مطالب مفید شما

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 11:24 ق.ظ
    Permalink

    بسیار عالی خرید ما ک سر تایم مقرر ارسال شد

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 11:25 ق.ظ
    Permalink

    ممنون از خدمات خوبتون

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 11:39 ق.ظ
    Permalink

    ممنون از مطالب مفیدتون عالی بود

    Reply
  • 1 مرداد 1399 at 11:50 ق.ظ
    Permalink

    سپاس فراوان از پنجره هاتون واقعا گرما سرما دیگه تاثیری ندارد قبلا اذیت میشدم

    Reply
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *